محمد امامی در دفاع از خود:

در کامرون و تانزانیا و هند برای قیر بازارسازی کردم




در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و سایر متهمان بانک سرمایه، نماینده دادستان تلاش‌ها برای حذف خودش را روایت کرد و گفت که هر کاری کردند تا قهرمانی نباشد.
در ابتدای جلسه دیروز دادگاه، متهم امامی در مورد آنچه از مدیرعامل شدن بی‌بضاعت‌ها در جلسه قبلی دادگاه گفته شد اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: شرکت هرمز پاسارگاد در سال ۸۵ تأسیس شد یعنی زمانی که به گفته نماینده دادستان بنده در حال رب فروشی بودم؛ لذا این شرکت هیچ ربطی به من ندارد و اینکه مدیرعامل شرکت کیست و آیا راننده تاکسی بوده یا خیر، به من هیچ ارتباطی ندارد چرا که این شرکت، یک شرکت دولتی و بورسی است و من اصلاً آن را تعیین نکردم. به گزارش میزان، وی درباره بانک رفاه هم توضیح داد و گفت: من تا به حال به بانک رفاه نرفته‌ام تنها حقوق بازنشستگی پدرم در این بانک است. هر چقدر آقای قهرمانی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تلاش کرد شرکت‌های منسوب به شمیرانی و فرزان را به من منتقل کند اما حتی به‌عنوان مطلع هم احضار نشدم. شاید آپارتمان و ماشین خریده باشم و با فرزان خرید و فروش داشته باشم، اما شریک او نبودم. هیچ اصراری به حذف ردپا ندارم. من از قهرمانی شکایت کردم. متهم امامی در ادامه گفت: مدرسی نماینده بنده درشرکت سون بود. 10 سال پیش قیر به‌عنوان کالایی کثیف شناخته می‌شد. من در کامرون، تانزانیا و هند بازارسازی کردم و مخزن داشتم و قیر را گران می‌فروختم، چون مشتری نهایی را پیدا می‌کردم.
در ادامه جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام خطاب به نماینده دادستان گفت که توضیحات خود را ارائه کند. نماینده دادستان در توضیحات خود گفت: گفتند که قهرمانی تلاش کرده که ما را در پرونده بانک رفاه بگنجاند. در نمودار درختی روشن است و به صراحت اعلام می‌شود افرادی که با شبکه بانک رفاه ارتباط داشتند آقایان امامی و حاجیان بودند. حاجیان احضار شد و نام امامی نیز در آنجا تحت عنوان پولشویی مطرح بود.
قهرمانی با اشاره به اقدام به دور از اخلاق متهم امامی برای کنار گذاشته شدن خودش از پرونده گفت: امامی یک اقدام غیراخلاقی بزرگی انجام داد. برای اینکه پای بنده را از پرونده بیرون کند یک اتهامی را به من زده است. من سه چهار ماه کار را تعطیل کردم و از همه قضات و ضابطان خواستم که به خاطر احترام کرسی قضاوت این موضوع با سختگیری تمام بررسی شود. در ادامه با جمعی از بازپرسان و ضابطان از خود امامی پیگیر این موضوع شدیم که گفت منظورم تو نبودی بلکه پسر دایی تو بوده است. گفتم کیست؟ که او تاکنون هیچ چیزی ارائه نکرد. او تأکید کرد: هرکاری کردند تا فقط قهرمانی نباشد. وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به متهم امامی گفت: شما فقط بانک سرمایه را خالی نکرده اید بلکه صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز خالی کردید. این در حالی است که خیلی از سپرده‌گذاران بانک سرمایه از معلمان هستند. آقایان بانک سرمایه را به آتش کشیدند و این حاصل اقدامات امامی و تیم وی است.  قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: جلسه بعدی شنبه ۱۰ آبان رأس ساعت ۸:۳۰ برگزار خواهد شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/2/558505/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها