برنامه مجمع روحانیون مبارز برای انتخابات 1400




یک عضو مجمع روحانیون مبارز جزئیات جلسه این تشکل روحانی اصلاح‌طلب را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 1400 تشریح کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جماران گفت: مجمع مدت‌ها است که جلسات نوبه‌ای دو هفته‌ای مربوط به بحث انتخابات را از طریق اسکایپ و فضای مجازی دنبال می‌کند.  
اما بعد از بیانیه آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها این موضوع جدی‌تر دنبال شد و نظرات مختلف بر‌اساس محورهای این بیانیه مطرح شد. وی افزود: من فکر می‌کنم اصلی‌ترین دغدغه مجمع نسبت به انتخابات این است که انتخابات دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و جامعه بر اساس این دستاورد رأی و نظر خودشان را اعلام می‌کنند و اگر این دستاورد بزرگ، کمرنگ و یا به یک عنصر خالی از محتوا تبدیل شود طبیعتاً قدرت مردم گرفته می‌شود و بُعد جمهوریت به‌طور جدی مورد خدشه قرار می‌گیرد. یعنی علی‌رغم مشکلاتی که برای مردم هست، آنها باید این نهاد را حفظ کنند. وی با بیان اینکه انتخابات شرایط دارد، تصریح کرد: شرایط انتخابات، توجه کردن به رأی مردم است؛ به صورت آزاد و در فضایی که همه کسانی که می‌توانند در انتخابات مورد توجه مردم قرار بگیرند، از جریانات مختلف امکان حضور داشته باشند. ابطحی گفت: در جلسه هم بحث شد که آنچه به چشم می‌آید روندی نیست که اتفاق جدیدی بیفتد و احتمالاً انتخابات ریاست جمهوری بر اساس همان حداقل آرا و حداقل کاندیداهای مطلوب پیش می‌رود. وی تأکید کرد: جریان اصلاحات و بدنه جامعه امکان اینکه بتوانند فعالانه کاندیدا معرفی کنند و در انتخابات فعال باشند را نخواهند داشت.
وی با تأکید بر اینکه حذف مردم از مدار حاکمیت چیزی نیست که بتوان به آن بی‌توجه بود، ادامه داد: به همین دلیل مجموعه‌ای تشکیل شده که بررسی کنیم با چه طرح‌هایی می‌توانیم در انتخابات ورود کنیم و ببینیم که آیا طرح‌هایی وجود دارد که مردم حس کنند با مشارکتشان می‌توانند تغییر جدی ایجاد کنند؟



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/2/558506/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها