ارجاع طرح تأمین کالاهای اساسی به کمیسیون



نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس، بررسی طرح تأمین کالاهای اساسی، سؤال از وزیر راه و شهرسازی و بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در دستور کار داشتند.
در این جلسه رحمت‌الله نوروزی نماینده علی آباد طرح سؤال خود از وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت عدم اقدام لازم برای تأمین مسکن مورد نیاز کشور،‌ تأکید کرد که وزارت راه و شهرسازی باید در عمر باقیمانده از دولت برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن ارائه کرده و آن را با جدیت دنبال کند. در پاسخ به این سؤال محمد اسلامی، ‌وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: ما دو سال پیش تعهد دادیم که اولاً مسکن مهر را در این دوره تکمیل کنیم و تحویل مردم دهیم. علاوه بر این، طرح اقدام ملی مسکن را با هدف تولید ۴۰۰ هزار واحد برنامه‌ریزی کردیم که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در سراسر کشور پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن در حال انجام  و تکمیل است. رحمت الله نوروزی پس از استماع توضیحات وزیر راه قانع شد. به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه نمایندگان با ارجاع طرح دو فوریتی تأمین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند تا پس از جمع‌بندی نهایی آن، این طرح در جلسه روز چهارشنبه در دستور کار قرار گیرد. با این حال محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلسه دیروز کمیسیون که برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی برگزار شد، با توجه به مخالفت دولت با پیشنهادات مختلفی که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شده بود، نهایتاً به منابع حداقلی اکتفا شد. خدابخشی همچنین از تشکیل کارگروهی برای بررسی جزئیات این طرح و تدوین نهایی آن خبر داد تا طرح در دستور کار جلسه علنی امروز قرار بگیرد.
محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی هم تقاضای بررسی با اولویت طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی را مطرح کرد که مجلس با آن موافقت کرد.همچنین نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری انبارهای شهید شاهوی شهر گلستان شهرستان بهارستان موافقت کردند. تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند در دستور کار مجلس قرار گرفت و موافقت نمایندگان را در پی داشت. در ادامه جلسه دیروز، درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت دو فوریت بررسی شد که در نهایت نمایندگان با آن مخالفت کردند. موافقان بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان به صورت دو فوریتی تأکید داشتند که تصویب این طرح می‌تواند دولت را ملزم به اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان کند. اما مخالفان بررسی این طرح به صورت دو فوریت معتقد بودند که این دولت است که باید هر چه سریع‌تر در راستای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اقدام کند و لایحه بدهد. نمایندگان با ۱۶۵ رأی با بررسی این طرح به صورت یک فوریت موافقت کردند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/2/558508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها