اخبار



مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

در جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که عصر روز گذشته به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با اتخاذ تصمیمات ویژه در حوزه تجارت خارجی و مسائل ارزی مرتبط با آن، تسهیلات بیشتری برای تشویق صادرات و استفاده از منابع ارزی برای تأمین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی ایجاد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، براساس این تصمیمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول تجارت خارجی کشور، مأموریت یافت که بر اساس اولویت‌بندی کالایی نسبت به مدیریت ثبت سفارش اقدام کند.
بر این اساس، وارد‌کنندگان می‌توانند علاوه بر استفاده از سامانه نیما، ارز مورد نیاز خود را از محل ارز صادرکنندگان به شکل تهاتر به نحو گسترده تأمین کنند. همچنین واردات از محل ارز متقاضی که از سوی وارد کننده یا اشخاص دیگر، تأمین می‌شود با ثبت سفارش نزد وزارت صمت امکان‌پذیر خواهد بود.
براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موضوع سرمایه‌گذاری خارجی نیز از طریق ثبت سفارش از محل منابع ارزی سرمایه‌گذار خارجی با مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران انجام‌پذیر خواهد بود.
در این جلسه همچنین وزارت نفت مکلف شد با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تدوین مقررات الزام برای تهاتر نفت با کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید اقدام کند.

رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد

رئیس جمهوری روز گذشته با صدور احکام جداگانه‌ای، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور را به عنوان «فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» و علیرضا رئیسی را به عنوان سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در حکم خود برای رحمانی فضلی، با اشاره به اینکه پیرو فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تشکیل قرارگاه عملیاتی، جناب‌عالی را به عنوان «فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» منصوب می‌نمایم، از او خواست اقدامات قرارگاه را با توجه به وظایف و اولویت‌ها، برنامه‌ریزی و اجرا کرده و نتایج را مستمراً به او گزارش کند.  
تسهیل و پیگیری مستمر اجرای دقیق و به موقع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و رفع موانع احتمالی، تدوین دستورالعمل اجرایی برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد ملی با توجه به واقعیت‌های میدانی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله مساجد، بسیج، خیرین و سمن‌ها و سایر سرمایه‌های عمومی برای حمایت از اجرای مصوبات و کمک به تأمین معیشت اقشار آسیب‌پذیر، ارتقای فضای هم‌افزایی، همکاری و همدلی میان بخش‌های دولتی و خصوصی و قوای کشوری و لشکری و افزایش حضور محسوس ضابطین و ناظرین پروتکل‌های مصوب و ترغیب اقشار مردم به رعایت الزامات بهداشتی از جمله اولویت‌های تعیین شده از سوی رئیس جمهوری برای فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا است. رئیس جمهوری در حکم خود خطاب به علیرضا رئیسی تأکید کرد که از این تاریخ، تنها مرجع موثق و قابل استناد در مورد اعلام برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سخنگوی ستاد خواهد بود.
روحانی در این حکم نوشت: انتظار دارد با هماهنگی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ارتباط مستمر با کمیته اطلاع‌رسانی آن ستاد و نیز حضور فعال در رسانه‌ها، شبکه‌های خبری و فضای مجازی اقدامات شایسته به عمل آورده و از تشتت اطلاعات و تشویش افکار عمومی جلوگیری کنید.

دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه

دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران، در ۸ ماده و ۳ تبصره از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.
به گزارش میزان، در بخشی از این دستورالعمل آمده که به منظور استفاده از رویکرد عدالت ترمیمی و صلح و سازش در رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه، مرکز توسعه حل اختلاف با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اختصاص شعبه یا شعب شورای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت‌های میانجیگری، اقدام نماید.
در ماده دیگری از این دستورالعمل اضافه شده: در اجرای تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب ۱۳۸۸، دادستان عمومی و انقلاب تهران با همکاری دادستانی کل کشور و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی نسبت به آموزش کارکنان معرفی شده از سوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای آموزش‌های تخصصی به عنوان ضابط و صدور کارت ضابط دادگستری برای آنان اقدام می‌نماید.
همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران به تناسب میزان پرونده، تعدادی از شعب بازپرسی و دادگاه‌های حقوقی، کیفری دو و تجدیدنظر و همچنین رئیس دیوان عالی کشور، شعبه‌ای از دیوان عالی کشور را به عنوان شعبه خاص رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه تعیین کرده و تا حد امکان، از ارجاع سایر پرونده‌ها به این شعب پرهیز نمایند.

برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان امسال با سه تأکید خاص

مراسم روز ۱۳ آبان امسال با سه تأکید خاص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و برگزاری مراسم در کوتاه‌ترین زمان روز سه‌شنبه ۱۳ آبان، به طور مشترک با جشن میلاد پیامبر(ص) برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست مطبوعاتی هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: به دلیل محدودیت‌های شدید کرونایی و سیر صعودی این ویروس در هیچ کجای کشور راهپیمایی نخواهیم داشت و تجمعات متراکم سال‌های قبل را هم نخواهیم داشت. در شهرهای بحرانی هم از هرگونه مراسمی مستثنی خواهد بود.
از این‌رو به اقتضای شرایط کنونی در چارچوب مصوبات ستاد مقابله با کرونا عمل می‌کنیم و تصمیم جزیره‌ای اتخاذ نخواهد شد. لطفی ادامه داد: با این ملاحظات بنا است با حذف راهپیمایی امسال به شیوه‌های گذشته با سه تأکید خاص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و برگزاری مراسم در کوتاه‌ترین زمان روز سه‌شنبه ۱۳ آبان، مراسم مشترک جشن میلاد پیامبر و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی منهای ۴۳ شهری که حالت بحرانی در آنها اعلام شده است، بویژه در مراکز استان‌ها برگزار شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/2/558509/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها