احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه ایران



کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران روز دوشنبه در غیاب سفیر این کشور در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر اعظم(ص)، به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار معاونت اروپای وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان شده است، تأکید کرد: هر گونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر اسلام(ص)، ارزش‌های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی بشدت محکوم و مردود است. پیشتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در توئیتی توهین‌های اخیر علیه مسلمانان را محکوم و آن را سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از آزادی بیان توصیف کرد. «آیدالو» کاردار موقت سفارت فرانسه، قول داد اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دولت فرانسه در این خصوص را در اسرع وقت به مقامات ذیربط کشورش منعکس کند.
انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در هفته‌های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهوری فرانسه را محکوم کردند.
 در ادامه واکنش‌ها به حمایت رئیس جمهوری فرانسه از کاریکاتورهای علیه پیامبر اسلام، رئیس مجلس خبرگان رهبری هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای اقدامات سخیف و موهن علیه مقدسات را محکوم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/3/558512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها