دیگه چه خبر




بازداشت ۱۹ نفر در شبکه مجرمانه صادرات۷۰ کارتن‌خواب

   خبر اول اینکه،   19 نفر از شبکه مجرمانه‌ای که با استفاده از کارت‌های بازرگانی 70 نفر از افراد کم‌بضاعت اقدام به صادرات کرده بودند توسط وزارت اطلاعات بازداشت و تحویل مقامات قضایی شدند. به گزارش تسنیم، گفته می‌شود درخصوص پرونده 250 فردی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد برنگردانده بودند، شبکه مجرمانه‌ای با گزارش وزارت اطلاعات در استان خراسان رضوی شناسایی شد که با استفاده از کارت‌های بازرگانی اشخاص بی‌بضاعت اقدام به فعالیت‌های بازرگانی از جمله صادرات می‌کردند. به‌موجب این خبر در نهایت تمام اعضای این شبکه مجرمانه شامل ١٩ نفر، دستگیر و به زندان اعزام شدند. این شبکه مجرمانه کارت‌های بازرگانی 70 نفر را در اختیار داشتند که جزو لیست 250 نفره‌ای‌اند که بانک مرکزی از آنها شکایت نموده است، این 70 نفر دارای یک‌میلیارد و 400میلیون یورو تعهد ارزی می‌باشند.

شارمین میمندی‌نژاد آزاد شد

  خبر دیگر اینکه، مؤسس جمعیت امام علی (ع) با تودیع وثیقه آزاد شد. صالح نقره‌کار وکیل شارمین میمندی نژاد با اعلام این خبر به ایلنا گفت: موکلم امروز( سه شنبه)  پس از ۱۲۹ روز بازداشت، با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. آزادی میمندی نژاد با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی صورت گرفته است. وی مؤسس جمعیت خیریه دانشجویی امام علی (ع) است که با اتهاماتی از روز 2 تیرماه در بازداشت بود. جمعیت خیریه امام علی (ع) در بیانیه‌ای دلیل بازداشت میمندی‌نژاد را اتهام‌های «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان کرده بود. پیش از این وی در روز یکشنبه ۲۷ مهرماه پس از حدود چهار ماه بازداشت، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده بود.

پلیس مجاز به برخوردهای غیرمتعارف نیست

  شنیدیم که، دادستان نظامی استان تهران گفت: پلیس قبل از دستگیری موظف است با رعایت تمام اصول با برهم زنندگان امنیت عمومی برخورد کند، اما پس از دستگیری، برخوردهای خشونت آمیز و غیرمتعارف، مجاز و قابل قبول نیست.به گزارش ایسنا غلامعباس ترکی همچنین افزود: با توجه به ابعاد قضایی تشهیر و توجه به دستاوردهای علوم جنایی، گرداندن اراذل و اوباش حتماً باید با حکم دادگاه یا دستور صریح مقام قضایی و لحاظ آثار بازدارندگی آن با توجه به پرونده شخصیت متهم و رعایت دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی انجام شود و از تصمیمات و اقدامات غیرکارشناسی و هیجانی در این ارتباط اجتناب شود.

تهدید ونزوئلا از سوی امریکا درباره همکاری با ایران

  دست آخر اینکه، «الیوت آبرامز»، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در گفت‌وگو با شبکه امریکایی «فاکس‌نیوز» از احتمال تعامل تسلیحاتی ایران و ونزوئلا ابراز نارضایتی کرد. «آبرامز» ضمن تهدید کاراکاس و تهران در خصوص پیشبرد احتمالی چنین قراردادی گفت که«انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به ونزوئلا برای ایالات متحده غیرقابل قبول است و آن را تحمل نمی‌کند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/3/558513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها