چالش مومو ابزاری برای شوخی با دوستان



گروه حوادث/ چالش مومو این روزها به ابزاری برای آزار و شوخی نوجوانان با همسالانشان تبدیل شده است.
سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان این مطلب به ایسنا گفت: این چالش و این اسم از حدود ۱۰ یا ۱۵ سال پیش در آرژانتین و اسپانیا آغاز به فعالیت کرده است و به نوعی بسیار قدیمی است اما این روزها در واتساپ بحث آن در ایران و بین کودکان و نوجوانان داغ شده است. به همین خاطر برای آن که آسیب نبینیم در ابتدا نباید به شماره و اکانت‌های ناشناس پاسخ داد و وارد لینک‌های ارسالی از سوی اکانت‌های ناشناس شد و آنها را باید بلاک کرد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد برخی نوجوانان برای اذیت و آزار همسالان خود دست به چنین اقداماتی زده‌اند.وی نقش والدین در این موضوع را مؤثر دانست و گفت: باتوجه به وضعیت کرونا در کشور و آموزش‌های تحصیلی آنلاین، تلفن‌های همراه و فضای مجازی بیشتر در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است بنابراین والدین در این میان نقش مهمی دارند و باید برفضای مجازی و تلفن همراه نظارت، کنترل و مدیریت داشته و در عین حال آرامش روانی ایجاد کنند.
رئیس پلیس فتای استان البرز در خصوص افشای اطلاعات خصوصی گفت: در فضای مجازی تا خودمان اجازه ندهیم و به کسی اطلاعات ارسال نکنیم به اطلاعات ما دسترسی پیدا نمی‌کنند اما در تمامی موارد باید دیدی پیشگیرانه داشته باشیم؛ در قدم اول اطلاعات شخصی خود را برای افراد ارسال نکنیم و تا حد امکان عکس‌ها و فایل‌های شخصی خود را در تلفن همراه حمل نکنیم و آنها را در دستگاه‌هایی جداگانه نگهداری کنیم.
همچنین از بررسی کردن اکانت‌های شخصی و عملیات‌ بانکی در فضا‌های عمومی مانند کافی نت‌ها خودداری کنیم یا اگر مجبور به این کار هستیم پس از انجام کار اطلاعات مربوط به خود را از روی دستگاه پاک کرده و از بین ببریم.سرهنگ اقبالی در پایان افزود: تاکنون هیچ پرونده‌ای مرتبط با چالش مومو در استان البرز نداشته‌ایم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/12/558548/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها