قصه‌های قدیمی بخوانیم



قصه‌های کودکانه این سال‌ها بیشتر خارجی شده‌اند؛ بسیاری از کتاب‌هایی که برای بچه‌ها تهیه می‌کنیم از نویسندگان غیر ایرانی هستند و داستان‌های خوبی هم دارند اما گاهی لازم است بچه‌ها داستان‌های خودمان را بخوانند و با آنها آشنا شوند.
نشر چشمه مدتی پیش کتاب‌های احمد شاملو برای کودکان را با عنوان «کودکانه‌های بامداد» منتشر کرد که بسیار هم مورد توجه قرار گرفتند. این کتاب‌ها داستان‌های قدیمی کودکانه ایران هستند که توسط احمد شاملو شاعر بزرگ معاصر بازسرایی و نوشته شدند.
داستان‌های «خروس زری پیرهن پری»، «قصه دختران ننه دریا»، «بز زنگوله پا»، «ملکه سایه ها» و «قصه هفت کلاغون» در این مجموعه قرار دارند و می‌توانید آنها را برای بچه‌ها تهیه کنید و بخوانید. همه این داستان‌ها از قصه‌های عامیانه قدیمی هستند که بسیاری از آنها را اکنون فراموش کرده‌ایم اما با بیان شیرین احمد شاملو می‌شود دوباره آنها را زنده کرد.
ضمن اینکه کتاب‌ها با تصویرگری‌های تصویرسازان مشهور ایران مانند فرشید مثقالی، ضیاءالدین جاوید و علیرضا اسدی منتشر شده‌اند و بچه‌ها حتماً تصاویرش را دوست خواهند داشت. «خروس زری پیرهن پری» برای گروه سنی ج، «قصه دختران ننه دریا» برای گروه سنی ج، «بز زنگوله پا» برای گروه‌های سنی الف و ب، «ملکه سایه ها» برای گروه سنی ج و «قصه هفت کلاغون» هم برای گروه سنی ب مناسب است.
کودکانه‌های بامداد
نوشته: احمد شاملو
نشر: چشمه
سال انتشار: 1398


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7477/20/558584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها