اخبار




خطر ورشکستگی ۲۰۰ فرودگاه اروپایی

 اتحادیه فرودگاه‌های اروپا، هشدار داد اگر در ماه‌های آینده ترافیک مسافران از شوک ویروس کرونا ریکاوری نشود ۱۹۳ فرودگاه اروپا دچار اعسار (ناتوانی در پرداخت دیون) خواهند شد. به گزارش خبرگزاری  مهر به نقل از راشاتودی، آی‌سی‌آی، اتحادیه فرودگاه‌های اروپا، هشدار داد اگر در ماه‌های آینده ترافیک مسافران از شوک ویروس کرونا ریکاوری نشود ۱۹۳ فرودگاه اروپا دچار اعسار (ناتوانی در پرداخت دیون) خواهند شد.
طبق گزارش آی‌سی‌آی این مراکز صنعت هوانوردی میزبان ۲۲۷ هزار شغل هستند و ۱۲.۴ میلیارد یورو (۱۴.۷ میلیارد دلار) از تولید ناخالص داخلی اروپا را به خود اختصاص داده‌اند. در گزارش آی‌سی‌آی آمده است فرودگاه‌هایی که با اعسار روبه‌رو هستند بیشتر مراکز هوانوردی محلی هستند اما بسته شدن آنها تأثیراتی جانبی روی اقتصاد خواهد داشت و موجب سقوط بخش مهمی از سیستم حمل و نقل اروپا خواهد شد. فرودگاه‌های اروپا ماه گذشته ۱۷۲.۵ میلیون مسافر کمتر دریافت کردند که این میزان کل مسافر از دست رفته امسال را به ۱.۲۹ میلیارد نفر رسانده است. در طول این بحران ۲۰ فرودگاه برتر اروپا ۱۶ میلیارد یورو به بدهی خود افزودند که این معادل ۶۰ درصد از کل درآمد این فرودگاه‌ها در یک سال معمولی است.

سهام آسیا اقیانوسیه سقوط کرد

سهام آسیا اقیانوسیه در پی تشدید شیوع کرونا در جهان و نگرانی از آینده اقتصاد جهانی، سقوط کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، با تشدید شیوع کرونا در جهان و نگرانی از آینده اقتصاد جهانی، سهام آسیا اقیانوسیه سقوط کرد. نیکی ژاپن ۱.۵۲ درصد سقوط کرد در حالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با افت ۰.۹ درصدی روبه‌رو شد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۴۸ درصد از ارزش خود را از دست داد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۸۰ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۵ درصد افت کرد و کوسپی کره‌جنوبی با سقوط سنگین ۲.۵۶ درصدی روبه‌رو شد. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا اقیانوسیه افت کرد. در مقابل ین ژاپن دلار ۰.۲۲ درصد افت کرد و به ۱۰۴.۳۸ واحد رسید در حالی که در مقابل یوآن چین دلار ۰.۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به نرخ برابری ۶.۶۹۸۶ واحد رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/7/558734/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها