معاون کل وزارت بهداشت:

رعایت دستورالعمل‌ها باید به 80 درصد برسد




معاون کل وزارت بهداشت گفت: رعایت پروتکل‌ها به 55 درصد رسیده است و این باید به بالای 80 درصد برسد. دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: اجرای محدودیت‌ها تأثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد؛ اعمال محدودیت‌های اجتماعی این واقعیت را به مردم گوشزد می‌کند که موضوع جدی است. حریرچی گفت: رعایت پروتکل‌ها باید به بالای ۸۰ درصد برسد تا اثرگذار باشد.
وی افزود: هرکس احساس می‌کند که مرگ کرونایی مال دیگری است، اما این گونه نیست؛ همه باید احتیاط کنند. ۴۱۵ فرد و مرگ آنها کم چیزی نیست. برخی از کارکنان کادر درمانی می‌گویند که تمام دغدغه ما سلامت کسانی است که دغدغه ما را ندارند.
معاون‌ کل وزیر بهداشت گفت: با اعمال تعطیلی‌ها فقط خرید از بازار‌های مرکزی افزایش پیدا کرده است. با این همه محدودیت‌ها، رفت و آمد‌ها فقط شش درصد کاهش پیدا کرده و این قابل تأمل است. ایرج حریرچی افزود: وضع تهران به حدی نرسیده که وضع قرمز اعلام شود؛ تراکم بیمار در تهران به دلیل وجود بیمارستان‌های مجهز است. معاون ‌کل وزیر بهداشت گفت: موارد مرگ که اعلام می‌کنیم طبق پروتکل بهداشتی است و شفاف است و چیزی کم یا بیشتر نیست.
حریرچی افزود: آمار مبتلایان و فوتی‌های اخیر کرونا حدود ۱۲ برابر روز‌هایی است که شمار فوتی‌ها به حداقل رسیده بود. معاون کل وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵ هزار آزمایش کرونا انجام می‌شود که حدود ۶ و نیم میلیارد تومان هزینه دارد. قرار است این رقم را به ۱۰۰ هزار آزمایش در هر روز برسانیم. وی افزود: محوریت در تعیین عالمانه مسئولیت‌ها به عهده وزارت بهداشت است و این وزارتخانه راهبردهایی را برای مدیریت بیماری کرونا اعلام کرده است.
1.آموزش همگانی
2.تشخیص زودرس با استفاده از تست‌های بیشتر
3.شناسایی موارد مشکوک و در تماس با افراد آلوده، قرنطینه‌سازی آنها
4.درمان مناسب
5.توسعه‌ زیرساخت‌های نظام سلامت
6.تدوین شیوه نامه‌ها
7. محوریت در تعیین عالمانه مصادیق محدودیت‌ها

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/5/558761/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها