ایران در ایران



شناسایی عاملان تعقیب و مرگ کل وحشی در آران و بیدگل

کاشان- فرماندار آران و بیدگل از شناسایی عاملان تعقیب و تلف شدن یک رأس کل وحشی در نزدیکی کویر مرنجاب از توابع این شهرستان خبر داد.
به‌گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی افزود: در پی انتشار گسترده تصاویری از تعقیب یک رأس کل وحشی از سوی خودرویی آفرود در پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل، در منطقه‌ای موسوم به چاه چرخی که در نهایت به مرگ این حیوان منجر شد، موضوع به جد برای بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت. وی بیان کرد: انتشار فیلم این اقدام نابخردانه موجب تشویش اذهان عمومی، مطالبه انجمن‌ها و نهادهای مختلف حامی محیط زیست برای برخورد جدی با عاملان این حادثه ناگوار شد.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست، زیستگاه کل وحشی صخره‌ها و کوهستان‌های مرتفع است اما در این فصل که زمان جفت‌گیری حیوان به شمار می‌آید، نرها ممکن است فاصله‌های زیاد حتی بین استانی را طی کنند تا به گله مورد نظر برسند که در مورد اخیر هم به ظاهر اینگونه بوده است. وی تصریح کرد: قرار است پس‌از بررسی‌های لازم و تکمیلی، پرونده عاملان این حادثه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شود. به‌گزارش ایرنا، چند روز گذشته انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی از تعقیب یک کل وحشی از سوی سرنشینان خودرویی آفرود در منطقه کویری شمال شهرستان آران و بیدگل و تلف شدن این حیوان به جریحه‌دار شدن افکار عمومی منجر شده بود. ​
گفتنی است که حیوانات وحشی با وجود قدرت و سرعت‌شان در صورت تعقیب مداوم از نفس افتاده و دچار خونریزی داخلی می‌شوند.این حادثه در حالی به وقوع می‌پیوندد که جمعیت بز کوهی در اکثر مناطق حفاظت شده، پارک ملی‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش ایران رو به کاهش است. این کاهش به‌دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه و غیر مجاز رخ داده است.
مرنجاب از توابع شهرستان آران و بیدگل با ۸۵۰ متر ارتفاع از سطح آب‌های آزاد جزو ۱۰ گزینه نخست علاقه‌مندان به زیبایی‌های چشم نواز کویری ایران است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به‌کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود و از نظر دسترسی نیز گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه پایان هفته به شمار می‌آید.

نصب تابلوی اعلام قیمت در نانوایی‌های مازندران

معاون استاندار مازندران گفت: نانوایی‌های مازندران باید تابلوی «اعلام قیمت نان» را نصب کنند.
خیریانپور در جلسه کارگروه آرد و نان استان که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: اداره کل غله باید تابلوی نصب ساعت کار را با فرمت یکسان و متحدالشکل که شامل اطلاعاتی از قبیل تعطیلات ماهانه، وزن چانه، قیمت نان و ساعت کار و میزان سهمیه روزانه هر واحد خبازی است طراحی کرده و واحد‌های خبازی با هماهنگی اتحادیه خبازان نسبت به تهیه و نصب آن در واحد‌های صنفی اقدام کنند.
او افزود: با توجه به این جایگاه راهبردی و حیاتی ضرورت دارد فرمانداران و همه مدیران ذیربط اهتمام جدی به موضوعات مختلف از قبیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خبازی‌ها و کارخانجات آرد سازی، توزیع و ارسال بموقع آرد به واحد‌های خبازی، رعایت درصد سبوس گیری، نوسازی و بهسازی، رعایت ساعت کار و حسن برخورد با مردم داشته باشند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به بازرسی‌های منظم از خبازی‌ها اشاره کرد و گفت: این بازرسی باید از سوی مجموعه شبکه بهداشت و درمان هم از لحاظ بهداشت فردی و هم بهداشت عمومی نانوایی صورت گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/6/558767/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها