اخبـــــار




پلیس در تعقیب سارقان گردنبند علی دایی

گروه حوادث: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دو سارق زورگیر که در خیابان زعفرانیه تهران با حمله به علی دایی گردنبند طلای او را سرقت کردند ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر چهارشنبه (۷ آبان) علی دایی به همراه دخترش در حالی که از دفتر کارش در خیابان آصف زعفرانیه خارج شده و به سمت خودرواش می‌رفت ناگهان مرد جوانی از پشت به وی نزدیک شد و گردنبند طلای او را از گردنش قاپید. این فوتبالیست سرشناس کشورمان در حالی که قصد داشت دخترش را از این صحنه دور کند با سارق درگیر شد اما سارق بلافاصله سوار موتورسیکلت همدستش شد و فرار کرد. سرهنگ محمد کالوسی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: دقایقی بعد از این سرقت و با اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تیمی از مأموران در محل حاضر شدند و به بررسی شواهد و اظهارات شاکی پرداختند. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته در محل، دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شده و در عرض چند ثانیه گردنبند را کشیده و فرارکردند.
سرهنگ کالوسی همچنین افزود: با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل وی را شناسایی کرده باشند و قصد قبلی درکار بوده باشد البته این موضوع در حال بررسی است و فعلاً نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهارنظر کرد اما ارزش گردنبند مسروقه به گفته علی دایی حدود ۸۰ میلیون تومان است و نکته قابل توجه اینکه ایشان به هشدارهای همیشگی پلیس مبنی بر در معرض دید قرار ندادن اموال با ارزش توجه نداشته و گردنبند او کاملاً نمایان و قابل رؤیت بوده است و به احتمال زیاد همین موضوع انگیزه سرقت شده است. وی درباره وضعیت این پرونده نیز گفت: مأموران کلانتری اقدام به تشکیل پرونده کرده و با ثبت اطلاعات و مستندات، پرونده را برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده‌اند.

سرقت  با خودروی همسر

گروه حوادث: مرد سارق که با خودروی همسرش به دزدی می‌رفت در حالی تحت تعقیب قرار گرفته که پلیس همسر وی را بازداشت کرده است.
علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: دهم شهریور امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه در کلانتری ۱۲۸ تهران نو تشکیل و با دستور مقام قضایی به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. شاکی پرونده اظهار داشت برای چند ساعت از خانه خارج شده اما وقتی برگشته با در شکسته خانه و سرقت اموالش به ارزش 200 میلیون تومان رو به رو شده است. پس از این شکایت در گام اول تحقیقات، کارآگاهان به محل وقوع جرم رفته و با بررسی صحنه سرقت موفق شدند شماره پلاک خودروی سارقان را به‌ دست بیاورند.
این مقام انتظامی بیان داشت: با استعلام شماره پلاک خودرو مالک آن به هویت سمیرا ساکن خیابان پیروزی شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان به محل سکونت وی رفته و ضمن دستگیری این زن در بازرسی از خانه‌اش بخشی از اموال مسروقه شاکی و یک دستگاه موتورسیکلت فاقد اصالت کشف شد. اما سمیرا پس‌از انتقال به پلیس آگاهی اظهار داشت، من در سرقت نقشی نداشتم همسرم به‌نام وحید سرقت را انجام داده و الان هم به یکی از شهر‌های جنوبی کشور گریخته است و از محل مخفیگاه وی خبری ندارم.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه ردیابی‌ها برای دستگیری متهم اصلی پرونده ادامه دارد، گفت: با هماهنگی‌های قضایی همه اموال کشف شده به مالباخته تحویل شد.

پیدا شدن نوزاد در خرابه‌های سبزوار

گروه حوادث / به دنبال پیدا شدن نوزاد 13 روزه در خرابه‌های شهر سبزوار سازمان بهزیستی خراسان رضوی  توضیحاتی در این باره ارائه کرد.
به گزارش ایلنا، غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: گروه اورژانس اجتماعی این اداره‌ کل با اطلاع از زندگی مادری به همراه نوزادش در ویرانه‌ای در شهر سبزوار بلافاصله برای امداد و ارائه پوشش مناسب اجتماعی در محل حضور یافتند. وی افزود: پس از حضور نیروهای بهزیستی و اورژانس اجتماعی  در محل مورد نظر مشخص شد مادر از محل متواری شده و نوزاد همراه مردی معتاد در شرایط زیستی و محیطی نامناسب قرار دارد ، بنابراین  به خاطر فوریت در حفظ سلامتی، این نوزاد دختر بدون طی مراحل شناسایی والدین اصلی بلافاصله با دستور مرجع ذیصلاح قضایی تحت مراقبت مددکاران سازمان بهزیستی قرار گرفت . نوزاد دختر ۱۳ روزه با انتقال به شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر در مشهد همه آزمایش‌های طبی برای اطمینان از سلامتی‌اش انجام شد. آزمایش‌های طبی نشان داد این نوزاد دچار بیماری خاصی نیست.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان ‌رضوی تصریح کرد: این نوزاد هم اکنون در شیرخوارگاه مشهد تحت مراقبت و نظارت مستقیم سازمان بهزیستی قرار دارد و تاکنون هیچ فردی به عنوان والدین یا بستگانش شناسایی نشده و اعلام حضور نکرده‌اند.

کشف جسد حلق آویز دختر 11 ساله

گروه حوادث/ همزمان با کشف جسد حلق آویز دختر 11 ساله در خانه‌اش تحقیقات پلیسی در این پرونده آغاز شد. به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9 شب چهارشنبه گذشته، گزارش مرگ مشکوک دختر 11 ساله از سوی مأموران کلانتری 140 باغ فیض به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.
مادر این دختر بچه به پلیس گفت: من و شوهرم چند سال قبل از هم جدا شدیم و دخترم با من زندگی می‌کرد. امروز برای انجام کاری از خانه بیرون رفته بودم اما وقتی برگشتم متوجه شدم در قفل است با کمک همسایه‌ها در را باز کردیم اما وقتی وارد خانه شدم جسد حلق آویز دخترم را دیدم. بدین ترتیب با اعلام موضوع به بازپرس مصطفی واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران پرونده برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. در ادامه نیز مشخص شد این دختر 11 ساله هیچ‌گونه علائم افسردگی نداشته و دختر شادابی بوده که از نظر درسی نیز بسیار موفق بوده است. بنابراین فرضیه خودکشی کمرنگ است و خانواده وی خواهان روشن شدن علت اصلی مرگ دخترشان هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/12/558773/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها