جعفر سمیعی مدیر عامل پرسپولیس شد ابراهیم شکوری معاون اجرایی

مدیر جدید سرخ‌ها با 5 هدف آمد


گروه ورزش/ پرسپولیس بالاخره مدیرعامل خود را شناخت. پس از اینکه اسامی مختلفی از جمله محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون تا حمیدرضا گرشاسبی و علی اکبر طاهری دو مدیرعامل سابق سرخپوشان برای پست مدیریت این باشگاه مطرح شد، به یکباره صبح پنجشنبه یک چهره نه چندان آشنا به این لیست اضافه شد. جعفر سمیعی زفرقندی رئیس حراست وزارت ورزش و جوانان که نامش به عنوان گزینه اصلی مدیرعاملی در کنار غلامعلی محمد علیپور عضو هیأت مدیره این باشگاه و رضا درویش مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا، اعلام شد و در نهایت سمیعی بود به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس برگزیده شد. مدیری که فردی ناشناخته برای اغلب هواداران این باشگاه محسوب می‌شود و مانند ایرج عرب، پیش از حضور در باشگاه پرسپولیس مدیرکل حراست ورزش و جوانان بوده است. سمیعی، سال 97 و پیش از حضور در ورزش به عنوان مشاور سید محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران و رئیس کل حراست شهرداری تهران منصوب شده بود. او که همچنین یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیته پدافند غیرعامل نیز محسوب می‌شود، در کارنامه خود مدیریت امنیتی و انتظامی فدراسیون فوتبال و مدیریت در وزارت کشور و سازمان سنجش را دارد. او بیست و هشتمین مدیر تاریخ باشگاه پرسپولیس است که پس از 227 روز سرپرستی مهدی رسول پناه در پرسپولیس که از 21 اسفند 98 مسئولیت این باشگاه را برعهده گرفت و دوم آبان از سمت خود استفعفا داد، مدیرعامل پرسپولیس شده است. در همین رابطه، اعضای هیأت مدیره پرسپولیس پس از انتخاب سمیعی بیانیه‌ای صادر کردند که در آن آمده: «با توجه به استعفای آقای مهدی رسول‌پناه، سرپرست محترم باشگاه که لازم می‌دانیم از زحمات و تلاش‌های وی تشکر کنیم، پس از بررسی برنامه‌های گزینه‌های مطرح، آقای جعفر سمیعی را به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب کردیم. ایجاد شرایط لازم برای ادامه مسیر پرسپولیس تا قهرمانی آسیا، تسریع روند خصوصی‌سازی و مبارزه با فساد، مهم‌ترین شاخص‌های مدنظر اعضای هیأت مدیره بود که در برنامه آقای سمیعی به صورت کامل دیده می‌شد.»
سمیعی: ۵ هدف را دنبال می‌کنم
سمیعی پس از انتخاب خود، ضمن تشکر از اعتماد وزیر ورزش و جوانان و اعضای هیأت مدیره پرسپولیس گفت: «من برای تحقق 5 هدف به پرسپولیس آمده‌ام، هدف اول ایجاد شرایط لازم برای کسب قهرمانی آسیا است. هدف دوم ورود باشگاه پرسپولیس به بازار سرمایه و فرآیند خصوصی‌سازی است که با قدرت روندی را که شروع شده ادامه می‌دهم تا این اتفاق تاریخی به سرعت انجام شود. هدف سوم من مبارزه با باندهای فساد است. متأسفانه یکی از اتفاقات تلخ اطراف باشگاه که آرامش تیم و باشگاه را بهم زده، حضور باندهای فساد است که با همه توان با این پدیده شوم مبارزه خواهم کرد. هدف چهارم، تغییر ساختار باشگاه است و به سرعت کمیته فنی با نظر و همفکری پیشکسوتان، کمیته انضباطی با نظر حقوقدانان ورزشی و کمیته اقتصادی با کمک فعالان اقتصاد ورزشی و به منظور تأمین منابع مالی تشکیل می‌شود و البته کانون هواداران نیز با رویکرد تعاملی تقویت خواهد شد. هدف پنجم هم به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در باشگاه است. متأسفانه ظرفیت‌های موجود در جمع پیشکسوتان و هواداران برای مباحثی همچون توسعه و تقویت فوتبال پایه همچنین ظرفیت‌های موجود در بین هواداران برای اقدامات فرهنگی و اقتصادی مغفول مانده، به همین منظور، برنامه ویژه‌ای برای استفاده از این ظرفیت‌ها داریم.»
شکوری معاون اجرایی پرسپولیس شد
سمیعی در اولین حکم خود پس از مدیرعاملی، ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال را به عنوان معاون اجرایی منصوب کرد. شکوری، یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس است که در لیگ‌های نهم، دهم و یازدهم در 64 بازی برای این تیم در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به عنوان مدافع چپ به میدان رفت و یک گل هم در لیگ دهم برای تیم تحت هدایت علی دایی مقابل سایپا به ثمر رساند. او که در حال دفاع از تز دکترای خود در رشته مدیریت ورزشی است، حالا در 36 سالگی دومین پست مدیریتی خود در فوتبال ایران را تجربه می‌کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/1/558785/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها