اخبــــار




قالیباف در مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی:
حاکمان برخی کشورهای اسلامی پایه‌گذار تفرقه در امت اسلام شدند

رئیس مجلس شورای اسلامی در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، مسأله فلسطین را همچنان مسأله اول جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف را پیوند‌دهنده بین مسلمانان سراسر عالم دانست و گفت: حاکمان برخی کشورهای اسلامی پایه‌گذار تفرقه در امت اسلام شدند.
به گزارش تسنیم، محمد باقر قالیباف در این سخنرانی، هرگونه نامهربانی و جسارت به ساحت نورانی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را اهانت به جمیع انبیا و کتب آسمانی و نشانه بی‌بهره بودن فرد خاطی از فهم دین، اخلاق، معنویت و انسانیت دانست و افزود: مشترکات امت اسلامی به قدری زیاد است که هیچ بهانه‌ای برای تفرقه و تنازع باقی نمی‌ماند. هرچند اکنون شاهد تلاش‌هایی در گوشه‌ای از جهان اسلام هستیم که وحدت مسلمانان و امت اسلامی را نشانه گرفته است و متأسفانه برخی اندک از حاکمان کشورهای اسلامی با پشت کردن به محور وحدت جهان اسلام و عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی، تروریست و غاصب صهیونیستی، پایه‌گذار تفرقه در بین امت اسلامی شده‌اند.
رئیس مجلس خطاب به حاکمان این کشورها اظهار کرد: بدانند و آگاه باشند که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیری نخواهد پایید و لکه ننگ آن در تاریخ به نام آنان نزد ملت‌های مسلمان و آزاده جهان، باقی خواهد ماند. قالیباف خواستار محکومیت تفرقه‌افکنان در میان مسلمانان از سوی هر دو جریان شیعه و سنی شد و ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس، بر اولویت آزادسازی قدس شریف، تأکید شود.
رئیس مجلس همچنین از علما، نخبگان و اندیشمندانِ جهان اسلام درخواست کرد ضمن آگاه‌سازی همه‌جانبه نسل جوان، در حوزه اندیشه مکتب ناب اسلام عزیز، با استفاده از همه ظرفیت‌ها ازجمله فرصت فضای مجازی، نقش مؤثر خود را در وحدت و همبستگی مسلمانان و همه ادیان الهی درجهت صلح، امنیت و رفاه کشورهای اسلامی بیش از پیش ایفا کنند.

احوالپرسی روحانی از قالیباف پس از ابتلای وی به کرونا
علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری، در حساب توئیتری خود نوشت: «در پی ابتلای رئیس مجلس به کرونا، رئیس‌جمهور روحانی در گفت‌وگویی تلفنی با آقای قالیباف، جویای وضعیت بیماری و روند درمان شد و برای ایشان آرزوی بهبود و سلامتی کرد.»

هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: الحمدلله هیچ خطری مرزهای شمالغرب کشور را تهدید نمی‌کند و با افزایش روزافزون قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح، آمادگی بسیار خوبی برای اجرای مأموریت‌های محوله و صیانت از مرزها و مردم شریفمان را به‌دست آورده‌ایم. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین آذربایجان شرقی، دفاع از حدود و ثغور میهن اسلامی را از مهمترین وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: نیروهای جان برکف ارتش در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در نقاطی از مرزهای شمالغرب کشور استقرار پیدا کرده‌اند و هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی، حفاظت از حریم‌هایی است که خطوط قرمز ما تعریف شده است. وی با تأکید بر اینکه ما به هیچ عنوان اجازه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهیم، افزود: خط قرمز ما تأمین امنیت، آرامش و آسایش عزیزان مرزنشین است و ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که امنیت مرزنشینان ایران به مخاطره بیفتد. شعار ما «ارتش فدای ملت» است و ارتش با حضور خود در کنار مردم امنیت و آرامش آنها را تأمین و تضمین می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/3/558800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها