اخـــــــبار



 بر اساس اعلام رگولاتوری؛
ثبت ۵ هزار شکایت برای عدم آنتن دهی موبایل

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به ثبت بیش از ۵ هزار شکایت در خصوص نارضایتی از آنتن‌دهی موبایل از سوی مشترکان اعلام کرد که پوشش داخل ساختمان جزو تعهدات اپراتورها محسوب می‌شود.
به‌گزارش «ایران»، محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه پوشش دهی نامناسب اپراتورها منجر به نارضایتی و ثبت شکایت از سوی مشترکان می‌شود، گفت: در شش ماهه اول سال ۹۹ در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵، مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ۵ هزار و ۴۸۸ شکایت در حوزه عدم آنتن‌دهی تلفن همراه ثبت کرده‌اند که بخشی از این شکایات مربوط به عدم آنتن دهی در داخل ساختمان است. وی گفت: در حال حاضر، هزار و ۳۱۹ شهر فناوری ۲G، هزار و ۲۸۹ شهر ۳G و هزار و ۱۵۸ شهر تکنولوژی ۴G را پوشش می‌دهند. در روستاها نیز آمار تکنولوژی نسل دوم ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا است، دو تکنولوژی نسل سوم و چهارم نیز شامل ۵۵ هزار روستا می‌شود. ۸۶ درصد جاده‌های کشور، ۲G و ۶۷ درصد ۳G و ۳۹ درصد ۴G را پوشش می‌دهند. امامی دلیل عدم پوشش دهی موبایل در برخی مناطق را این‌گونه توضیح داد: دلایل متفاوت است که از جمله آن می‌توان به عدم همکاری شهرداری‌ها و مردم، سرقت دکل‌ها، وضعیت جغرافیایی، میزان جمعیت، آب و هوای منطقه - که می‌تواند بر سیگنال‌های مخابراتی تأثیر بگذارد - اشاره کرد.  این مقام مسئول در رگولاتوری با اشاره به اینکه عمده مشکل اپراتورها در بحث پوشش دهی شهرها به موضوع احداث سایت‌ها به‌دلیل ممانعت‌های مردمی و قوانین شهرداری‌ها مربوط می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه در این بخش در برخی از شهرها، شهرداری‌ها به‌صورت سلیقه‌ای با موضوع نصب دکل و تجهیزات مخابراتی برخورد می‌کنند.

نشست شورای مقررات گذاران مخابراتی جنوب آسیا برگزار شد

بیست و یکمین نشست شورای رگولاتوری کشورهای جنوب آسیا (21-SATARC) از سوی جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه برگزار شد. به گزارش «ایران»، در این نشست که با حضور آریوان هاورانکسی، دبیرکل جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه، رؤسای رگولاتوری ایران، افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، مالدیو، پاکستان، نپال و سریلانکا و فعالان بخش خصوصی این حوزه به صورت آنلاین برگزار شد، درباره سیاست‌ها و روندهای رگولاتوری در جنوب آسیا، نقش رگولاتوری‌ها در ارائه خدمات پهن باند مقرون به‌صرفه برای همه و چالش‌های این حوزه، در نظر گرفتن چارچوب نظارتی از جمله نقشه راه طیف برای استقرار 5G، به اشتراک‌گذاری تجارب کشورها در مورد درس‌هایی که از بیماری کووید ۱۹ آموخته‌اند و چالش‌ها و فرصت‌های مربوط به سیاست‌ها و اقدامات رگولاتوری‌ها برای دوران پس از کرونا بحث و بررسی شد. در این نشست رئیس رگولاتوری ایران با اشاره به درس‌هایی که کشورها از کووید ۱۹ گرفته‌اند و فرصت‌هایی که این بیماری برای بخش ICT فراهم کرده است، گفت: کووید ۱۹، موضوع مشترک این روزهاست که بخش‌های مختلف زندگی بشر مانند کار، تحصیل، خرید و حتی ارتباط با اقوام و خویشاوندان را تحت تأثیر قرار داده است و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا را بویژه در صنایع، بازارها و فناوری‌ها نمی‌توان نادیده گرفت. حسین فلاح جوشقانی، افزود: خوشبختانه ICT نقش برجسته‌ای در تسهیل ارتباطات و سایر فعالیت‌ها از طریق فناوری‌های دیجیتال شامل سلامت الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، خرید الکترونیکی، جلسات الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و... ایفا کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/17/558811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها