اخبار




تذکر هراتیان درباره ماده مخدری که دوپینگ هم محسوب می شود
فوتبالیست ها و خانواده ها مراقب باشند

زهره هراتیان، مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ فوتبال روز گذشته میهمان برنامه ورزش و مردم بود. رئیس ایفمارک در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا به تست‌های لیگ برتری ایراداتی وارد شده؟ گفت:«معایناتی که انجام می‌دهیم زیر نظر فیفاست. وقتی برای موردی نظر متضاد هم باشد کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود، مثلاً اگر بازیکنی رباط صلیبی‌اش پاره است ایفمارک نمی‌گوید بازی نکند بلکه به مدیرعامل باشگاه اطلاع می دهد بازیکنی که می‌خواهید با او قرارداد ببندید چه مشکلاتی دارد. ما به ازای هر بازیکن بسته به خدماتی که ارائه می‌دهیم 3 تا 4 میلیون تومان می‌گیریم. مربیان با ما در تماس هستند و ما خروجی‌ها را می‌توانیم به آنها بگوییم؛ مورد داشتیم بازیکن خارجی مشکل داشته و از قرارداد 600 هزار دلاری جلوگیری کرده‌ایم.» او در ادامه درباره استفاده از قلیان و سیگار که بین برخی ورزشکاران و فوتبالیست ها رواج دارد، تذکر مهمی داد:«علم ثابت کرده دخانیات باعث سرطان می‌شود بنابراین بازیکن حرفه‌ای وقتی الگوی سلامت است اجازه ندارد چیزی را تبلیغ کند که برای سلامتی ضرر دارد. براساس گزارش هایی که داشته ایم گاهی اوقات تنباکو آلوده به حشیش یا موادی از خانواده آن بوده است. علاوه بر اینکه حشیش مخدر است، دوپینگ هم محسوب می شود به همین دلیل ورزشکاران حرفه ای و خانواده ها در بخش آماتور باید خیلی مراقبت کنند.» هراتیان درباره برگزاری لیگ و چگونگی اجرای پروتکل‌ها گفت:«فدراسیون پزشکی پروتکلی را ابلاغ کرد و ما در اجرا کاربردی‌تر کردیم. اگر تغییری بوده براساس دستورالعمل‌های فیفا بوده است. نامه‌ای فردا (امروز) ابلاغ می‌شود که تیم‌ها با آزمایشگاه‌هایی که اعلام کردیم و ناظر ما هم حضور دارد، 3 روز مانده به بازی تست‌ها را انجام دهند. چهارشنبه باید جواب تست‌ها به دست ما برسد.»

جدایی ویسی از پیکان

باشگاه پیکان رسماً از قطع همکاری با عبدالله ویسی سرمربی خود آن هم در فاصله حدود یک هفته تا نخستین بازی این تیم در لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان خبر داد.  اکبر محمدی، مدیرعامل این باشگاه و اعضای کمیته فنی پیکان شامل سیامک رحیم پور، علی اصغر مدیر روستا و علی الله‌کرم قرار است برای انتخاب جانشین ویسی به جمع‌بندی برسند. هومن افاضلی، سرمربی فصل گذشته تیم های پارس جنوبی و ماشین‌سازی و  حمید استیلی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال که سابقه سرمربیگری در تیم‌های پرسپولیس، راه آهن، شاهین، ملوان، استیل آذین و تیم ملی امید را دارد از مربیانی است که احتمال دارد جانشین ویسی شود.

برد پرگل استقلال مقابل چوکای تالش

دو هفته پیش از مجموعه تیم فوتبال استقلال تست گرفته شد و چون مهدی مهدی‌پور و محمد دانشگر مشکوک به کرونا بودند به قرنطینه رفتند. این دو بازیکن پس از انجام دوباره تست کرونا و پایان یافتن دوران قرنطیقه به جمع آبی‌پوشان بازگشتند و همزمان با بازی تدارکاتی دیروز استقلال مقابل چوکای تالش، به صورت اختصاصی به نرم دوی پرداختند. گفتنی است، شاگردان محمود فکری این بازی تدارکاتی را با برد 3-0 پشت سرگذاشتند. سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند برای آبی‌پوشان گل زدند. ضمن اینکه داریوش شجاعیان دقیقه 15 مصدوم و از زمین بیرون رفت.

تاتنهام به هم تیمی‌های بیرانوند باخت

هفته دوم مرحله گروهی لیگ اروپا پنجشنبه شب  برگزار شد. در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها میلان در ادامه روند خوب خود در این فصل با ۳ گل اسپارتاپراگ جمهوری چک را مغلوب کرد. ابراهیم دیاز، لیائو و دیگو دالوت برای میلان گلزنی کردند. روسونری که در بازی هفته قبل توانسته بود سلتیک را در گلاسکو شکست دهد، ۶ امتیازی شد. آاک آتن یونان در حضور یک نیمه‌ای کریم انصاری فرد و با‌وجود نمایشی قابل قبول برابر لسترسیتی 2-1 شکست خورد. زوریا اوکراین در شب نیمکت نشینی اللهیار صیادمنش با نتیجه 2-1 برابر براگا تن به شکست داد. رویال آنتورپ در شب نیمکت نشینی علیرضا بیرانوند دست به کار بزرگی زد و تاتنهام را با یک گل شکست داد. ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام بعد از شکست دور از انتظار تیمش بشدت از بازیکنان ذخیره‌اش که در این دیدار به میدان رفتند، انتقاد کرد. او همچنین عکسی از خود در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و نوشت:«عملکرد بد، مستحق نتیجه بد است؛ امیدوارم همه آنهایی که در این اتوبوس حضور دارند، به اندازه‌ من ناراحت باشند.» خنت بلژیک در حضور ۹۰ دقیقه‌ای میلاد محمدی برابر میهمانش هوفنهایم آلمان با نتیجه 4-1 شکست خورد. دیناموزاگرب کرواسی در حالی که صادق محرمی را از دقیقه ۹۳ در زمین بازی داشت برابر میزبانش زسکا مسکو به تساوی بدون گل رضایت داد. در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها آرسنال موفق شد در خانه برابر دانداک به پیروزی پر گل 3-0 دست یابد تا شاگردان آرتتا با ۶ امتیاز در صدر گروه قرار بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/18/558817/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها