خط خبر




محمدرضا اصلانی فیلم جدیدی می‌سازد. حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در اینستاگرام خود ضمن اعلام این خبر نوشت: امروز میزبان آقای محمدرضا اصلانی بودم. باسواد، پرمطالعه، چند وجهی، به‌روز، تجربه‌گرا، جهان‌دیده، عمیق و معلم فیلمسازان نوگرا. بزرگی از جنس منوچهر طیاب و خسرو سینایی و اکبر عالمی که هرچه خاک آن عزیزان است، عمر ایشان باد. به همان شور و شرافت؛ به همان دلسوزی و سخاوت؛ به همان فروتنی و فخامت. بسیار آموختم و امید که فیلم جدیدشان را که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می‌سازند، افقی جدید فراروی سینماگران جوان بگشاید.
 قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت کریم اکبری‌مبارکه را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «کریم‌آقا» به شخصیت‌هایی جان بخشید که فراموش‌شان نمی‌کنیم، با بزرگانی کار کرد که آثاری درخشان آفریدند و به عناوین و جوایزی دست یافت که کوچکترین اثری بر فُتادگی‌اش نداشت. گرفتارآمدن این هنرمند پیشکسوت که همچنان بر صحنه و در دنیای تصویر جان‌بخشی می‌کرد، می‌زیست و می‌آفرید، در دستان بیماری «کرونا»، قلب هر شنونده‌ این خبر تلخ را می‌فشارد.
فیلم سینمایی«مردن در آب مطهر» برادران محمودی جایزه بهترین فیلم جشنواره بوسان را دریافت کرد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی در میان شش فیلم کاندیدای دریافت جایزه کیم جوسئوک جشنواره جهانی فیلم بوسان، بهترین فیلم بخش کیم جشنواره شد.
احمد نصیرپور از عکاسان پیشکسوت مطبوعات که بازنشسته روزنامه کیهان بود، روز پنجشنبه ۸ آبان در اثر سکته قلبی درگذشت. نصیرپور در جنگ هشت ساله ایران و عراق، با حضور در جبهه‌های نبرد و عملیات‌های مختلف، عکس‌های ماندگار بسیاری ثبت کرد.
جدول اجراهای سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد و طبق این برنامه این جشنواره از امروز با اجرای گروه‌هایی از مناطق مختلف ایران کار خود را در شهر کرمان آغاز می‌کند و تا سیزدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت. جشنواره امسال در بخش افتتاحیه میزبان «دوبیتی‌خوانی» با اجرای هنرمندانی از مناطق مختلف ایران است که در کاروانسرای وکیل برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز اجراها را به‌صورت آنلاین و آفلاین از صفحه اینستاگرام جشنواره موسیقی نواحی، انجمن موسیقی استان کرمان و صفحه جشنواره موسیقی نواحی در آپارات تماشا کنند.
حبیب‌الله بیگناه، شاعر و ادیب خراسانی، از دنیا رفت. جلیل فخرایی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: این شاعر چهارشنبه، هفتم آبان‌ماه در بیمارستان امام رضای مشهد بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت و شعر خراسان را تنهاتر گذاشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7479/19/558824/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها