اخبار




تأکید گوترش بر  حمایت از روابط تجاری با ایران

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از خروج یکجانبه امریکا از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی از ایران خواست به «اجرای کامل» توافق هسته‌ای بازگردد. به گزارش ایسنا، «آنتونیو گوترش» در گزارشی برای شورای امنیت از خروج یکجانبه دولت «دونالد ترامپ»رئیس‌جمهوری امریکا از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز تأسف کرد و از ایران خواست که به اجرای کامل توافق هسته‌ای بازگردد. «گوترش» در گزارش خود همچنین از ایران درخواست کرد تا نگرانی‌های مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور را برطرف کرده و به «اجرای کامل» مفاد برجام بازگردد. وی ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات غنی‌سازی نطنز بر لزوم اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تأکید کرد و گفت که اجرای این قطعنامه از نظر جامعه بین‌المللی تا حد زیادی به‌عنوان گواهی بر کارآمدی چندجانبه‌گرایی، دیپلماسی و گفت‌وگو و موفقیت در عدم اشاعه هسته‌ای به حساب می‌آید. «گوترش» ضمن انتقاد از جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه ایران بر اهمیت «ابتکارعمل‌هایی در حمایت از روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران بویژه در دوران فعلی مشکلات اقتصادی و درمانی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید19» تأکید کرد.

امیرعبداللهیان:
برخی عاملان ترور شهید فخری‌زاده دستگیر شدند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در خصوص پرونده ترور شهید فخری‌زاده گفت: «عاملان اجرای این ترور که بخشی از آنها توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند از عدالت فرار نخواهند کرد وحتما برخورد قوی پشیمان کننده‌ای با آنها خواهد شد». به گزارش انتخاب، حسین امیرعبداللهیان که با شبکه العالم گفت‌و‌گو می‌کرد، با بیان اینکه جزئیات این پروسه اطلاعاتی و امنیتی با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد توسط دستگاه‌های ذیربط امنیتی در زمان مناسب اعلام خواهد شد، افزود: «درخصوص طراحان ترور وعاملان ترور شواهد مختلفی وجود دارد که صهیونیست‌ها در این موضوع نقش داشتند اما آیا صهیونیست‌ها به تنهایی و بدون همکاری مثلاً سرویس امریکا یا سرویس دیگری قادر بودند این کار را انجام بدهند!؟ قطعاً قادر به انجام این کار نبودند، جزئیات این برای بخش‌های امنیتی ما مشخص شده اما تا تکمیل این تحقیقات ترجیح این است که ما خیلی جزئیاتی را اعلام نکنیم و منتظر بمانیم که پیگیری‌های امنیتی به نتیجه برسد».

اسرائیل دلیل بی‌ثباتی منطقه است نه ایران

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در گفت‌وگویی به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرده و تأثیر فعالیت‌های ایران در ثبات‌زدایی منطقه را رد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، «آناتولی ویکتوروف» روز سه‌شنبه گفت که آنچه موجب ثبات زدایی منطقه می‌شود فعالیت‌های ایران نیست بلکه مشکل پایبند نبودن اسرائیل به قطعنامه‌های سازمان ملل در مناقشه کشورهای اسرائیلی-عربی و اسرائیل-فلسطین است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/3/562668/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها