دیگه چه خبر


مجلس پیشرو در نقض پروتکل‌های بهداشتی!

   خبر اول اینکه، خبرگزاری ایرنا در گزارشی به‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجلس پرداخته و نوشته: جلسه‌های علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بدون رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه محدودیت نفرات حاضر در فضای بسته همچنان در حال برگزاری است. در این گزارش با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که برگزاری جلسه‌ها در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا حداکثر باید با ۱۵ نفر و در شهرهای نارنجی حداکثر با ۲۰ نفر برگزار شود، آمده که وزیر بهداشت این موضوع را در نامه‌ای مکتوب به رئیس مجلس اعلام کرده است. علی رضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه گفته: آنچه در حال حاضر در مجلس اتفاق افتاده، از نظر پروتکل‌های بهداشتی مورد تأیید نیست. با اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جلسه گذاشتیم و همه موارد را مطرح کردیم. قرار بر این بود که در سالن‌های فرعی مجلس که حدود ۱۷ یا ۱۸ سالن می‌شوند، تا سقف ۱۵ نفر حضور داشته باشند و در صحن علنی حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند.وی افزوده: متأسفانه اکنون در خبرها و تصاویر مشاهده می‌شود که تقریباً نصف افراد در صحن علنی نشسته‌اند و دستور حضور حداکثر ۱۵ نفر در فضای بسته نقض شده است. گاهی در تلویزیون نیز مشاهده می‌شود که در برگزاری کمیسیون‌ها هم افراد حاضر بیشتر از ۱۵ نفر هستند. این مشکل هم در برگزاری صحن علنی و هم جلسه‌های کمیسیون‌ها به‌صورتی که اعلام شده، اجرایی نمی‌شود.

آقای ترامپ، متشکرم که تحریمم کردی!

  خبر دیگر اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا روز سه‌شنبه سفیر ایران در یمن را «به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. در پی این اقدام مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در توئیتی با این ادعا که حمایت ایران از انصارالله یمن باعث دامن زدن به درگیری‌ها در این کشور می‌شود از این تحریم استقبال کرد. حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن اما در نخستین واکنش به این تحریم برنقش کلیدی واشنگتن در جنایت علیه مردم منطقه، بخصوص یمنی‌ها تأکید کرد. به گزارش ایسنا، ایرلو در توئیتی در این باره نوشت: «از ترامپ قمارباز تشکر می‌کنم که در روزهای آخر ریاستش با تحریم یک سفیراصراردارد چهره واقعی دولت ایالات متحده وعدم پایبندی این رژیم به قواعد بین‌المللی رانشان دهد، البته درراه هدف آزادی ملت های منطقه از بند جنایات امریکا و صهیونیسم نه از تحریم هراسی داریم و نه ازشهادت بلکه به آن افتخار می‌کنیم». وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانیه روز سه‌شنبه خود علاوه بر سفیر ایران در یمن، دانشگاه بین‌المللی المصطفی و یک تبعه پاکستان به‌نام «یوسف علی معراج» را نیز به بهانه حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

مهدی محمودیان آزاد شد

  دست آخر اینکه،  مصطفی نیلی وکیل دادگستری خبر از آزادی مهدی محمودیان فعال مدنی داد. او در توییتر خود نوشت: « پس از ارجاع پرونده مهدی محمودیان به شعبه ۱۰۵۹ کیفری ۲ وی با معرفی کفیل آزاد شد. تاریخ رسیدگی به اتهام وی دوم دی ماه سال جاری خواهد بود.» گفتنی است مهدی محمودیان فعال مدنی صبح روز سه‌شنبه ۱۱ آذر در پی شکایت معاونت حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته بود اما به دلیل عدم معرفی کفیل بازداشت شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/3/562669/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها