افزایش ٢٥ درصدی حقوق فرهنگیان در سال آینده



معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاً افزایش حقوق سال آینده فرهنگیان همان ۲۵ درصد است که دولت اعلام کرده است.
علی اللهیار ترکمن در نشستی خبری با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ اولین بودجه قرن پانزدهم است که تدوین شده گفت: با توجه به رویکردهای بخشنامه، بودجه به مجموعه‌های اجرایی ابلاغ و در مجلس درحال بررسی است. در بخشنامه بودجه ۱۴۰۰ کلیاتی داریم که براساس آن بودجه تدوین شده و چارچوب این تدوین بر سه مبنا صورت گرفته است لذا شش رویکرد مشخص و برای تدوین لایحه وجود دارد. او گفت: در آموزش و پرورش اعتبارات مورد نیاز براساس حجم فعالیت‌های سال بعد مشخص می‌شود. بودجه آموزش و پرورش برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام دانش‌آموزان لازم التعلیم و انجام فعالیت‌های اولویت دار سند تحول بنیادین پیش‌بینی می‌شود. در سال ۱۴۰۰ براساس برآوردها در حوزه آموزش دولتی ۱۳ میلیون نفر دانش‌آموز با نیروهای رسمی و پیمانی داریم.
 اللهیار درباره اعتبار رتبه‌بندی معلمان توضیح داد که در لایحه ۱۴۰۰، رتبه‌بندی در بند ی تبصره ۲ رتبه‌بندی دیده‌شده و مجوز تأمین اعتبار داده شده و در اعتبارات متفرقه نیز ۵۲۰۰ میلیارد دیده شده اما بودجه مورد نیاز باید در قانون رتبه‌بندی دیده شود. به گفته وی لایحه جدید رتبه‌بندی کاملاً طراحی شده منطبق با شرایط کار معلمی است. این سازوکارها در لایحه پیش‌بینی و به دولت ارسال شده است. همچنین اکنون در کمیسیون مربوطه و در حال پیگیری است. در کمیسیون تخصصی نهایی و به صحن دولت ارائه می‌شود و به مجلس خواهد رفت تا وقتی به قانون تبدیل و در سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/5/562681/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها