اخبـــار



مراسم شب یلدا را به سال بعد موکول کنید

معاون کل وزارت بهداشت گفت: از مردم می‌خواهیم برگزاری مراسم شب یلدا را به سال بعد موکول کنند.
دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به محدودیت‎های کرونایی گفت: همکاری مردم در دو هفته اول اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی بسیار درخشان بود و همراه با اقداماتی که در راستای طرح شهید سلیمانی از اوایل آبان ماه شروع شد تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در شهرها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد.
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۵ درصد مشاغل در گروه ۲ شغلی هستند، افزود: وقتی شهری از حالت قرمز به نارنجی تبدیل می‌شود و به گروه ۲ شغلی اجازه فعالیت داده می‌شود در حقیقت نصف شهر بازگشایی می‌شود. وی با تأکید بر اینکه اوضاع تهران همچنان شکننده است، گفت: متأسفانه هر کاری که انجام می‌دهیم تراکم در مترو و حمل‌ونقل عمومی قابل حل نیست. حریرچی مهم‌ترین دغدغه و نگرانی کنونی را فصل سرما و شب یلدا بیان و تأکید کرد: درخواست ما از مردم این است که شب یلدا را به سال بعد موکول کنند. معاون کل وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک هنگام میهمانی و تجمعات خانوادگی لازم است و باید هر یک‌ساعت یک‌بار به مدت ۵ دقیقه هوای محیط را تهویه کرد.

295 فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از ظهر 18 آذر ماه تا ظهر ۱۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۷۴۷ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید. لاری ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۶۵ هزار و ۶۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۵ هزار و 779 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی همچنین گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است. به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/5/562683/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها