رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد:

برخورد بدون ملاحظه با مقصران سیل



با فروکش کردن سیل در استان های جنوبی و خارج کردن آب از خانه های مردم اهواز، ماهشهر، بندر امام خمینی، دشتستان و..مسئولان ارشد کشوری و استانی، با ارزیابی خسارت ها و بازدید از مناطق سیلزده قول داده اند خسارت های سیلزدگان جبران شود و به کوتاهی های مسئولان و مقصران هم رسیدگی شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخورد با متخلفان و مقصران آبگرفتگی در استان خوزستان بدون ملاحظه و بر اساس قانون خواهد بود.
به‌گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسن درویشیان اظهار داشت: دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات استان بخصوص معضلات پیرامون بحران آبگرفتگی اخیر مشترک و به هم نزدیک است. وی افزود: نگاه به ریشه‌های مشکلات خوزستان در بخش‌های آب، فاضلاب، اشتغال، آبگرفتگی، فقر و مسائلی نظیر متروی اهواز که با گذشت بیش از ۱۵ سال تنها ۲۵درصد پیشرفت داشته است تقریباً مشترک است.  وی با اشاره به بحران آبگرفتگی و مشکلات پیش آمده برای مردم برخی شهرهای جنوبی استان و کلانشهر اهواز اظهار داشت: ما درسازمان بازرسی با هر مسئول و شخصی که در بحران آبگرفتگی قصوری داشته‌ و اقدام‌های پیشگیرانه را انجام نداده، برخورد خواهیم کرد. حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به بازدیدهای چند روز اخیراز مناطقی که در هفته گذشته دچار آبگرفتگی شدند، افزود: در این زمینه مستندات جمع‌آوری شده و پس‌از بررسی‌های دقیق، در کوتاه‌ترین اعلام می‌شود ولی آنچه مهم است تسریع در جبران خسارات وارده به مردم درجریان آبگرفتگی اخیر است.  سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آنچه از دیدگاه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسلم است این است که در بحران آبگرفتگی اخیر، سوء مدیریت شده و برخی از مسئولان با‌وجود گوشزدهای قبلی برای پیشگیری از آبگرفتگی به وظایف خود عمل نکردند و مردم را با مشکلات عدیده و پیچیده‌ای رو‌به‌رو کردند.  وی خواستار برخورد قاطع و قانونی دستگاه نظارتی و قضایی با متخلفان و افراد مقصر در بحران آبگرفتگی شد. حسینی افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا آبگرفتگی در شهرهای استان که اساس زندگی مردم را به هم زده و می‌زند تکرار نشود و این حداقل انتظاری است که مردم از مسئولان و نمایندگان دارند.

استاندار بوشهر: سیلزدگان دشتستان نیاز به کمک فوری دارند
از سوی دیگر استاندار بوشهر گفت: کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل، باید فوری آغاز شود و بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌هایی که در جریان سیل آسیب دیده است برنامه‌ریزی کند.
عبدالکریم گراوند در نشست ستاد بحران استان بوشهر در دشتستان بیان کرد: حجم بالای بارندگی در مدتی کوتاه سیل به همراه داشت و باعث خسارت و مشکلاتی برای مردم شد. استاندار بوشهر با استناد به صحبت‌های مسئولان دشتستان مبنی بر اینکه تاکنون این میزان بارندگی در وحدتیه ثبت نشده بود، ادامه داد: وقتی بیش‌از ۳۰ سال است این میزان بارندگی در این منطقه رخ نداده است، لازم بود از قبل لایروبی رودخانه وحدتیه انجام می‌گرفت. گراوند افزود: یکی از وظایف شهرداری وحدتیه در جریان سیل این بود که باید بسرعت منطقه سیلزده را پاکسازی و نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کرد و این کاری است که مدیران شهری و شهرداران در این بحران‌ها نباید در آن کوچک‌ترین قصوری داشته باشند. وی با بیان اینکه باید مسیر رودخانه وحدتیه بررسی شود و اگر قصوری وجود داشته مشخص شود، عنوان کرد: در مدت یک هفته، قصوری که در این مورد وجود داشته مشخص و اعلام شود. استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از این افراد آسیب دیده زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند، تأکید کرد: نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد مکلف هستند به خانوار‌های زیر پوشش که دچار آسیب شده‌اند کمک برسانند و مشکلات اولیه زندگی آنان تا یک هفته برطرف و سامان داده شود، هر چند کمک‌های دولت و بنیاد مسکن به سیلزدگان مورد توجه قرار دارد. وی گفت: مردم انتظار دارند پس‌از بازدید استاندار از مناطق سیلزده، سریع به مشکلات آنان رسیدگی شود. اگر پس از بازدید استاندار کاری صورت نگیرد مشخص است که باید ناراحت شوند. وی با تأکید بر توجه به پاکسازی معابر و منازل سیلزده از سوی شهرداری وحدتیه عنوان کرد: تا پنجشنبه این هفته باید تمام شهر وحدتیه از گل و لای پاکسازی و از همه امکانات استان بوشهر در این عرصه باید استفاده شود.

نابسامانی رودخانه هرمزگان عامل وقوع سیل
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: نابسامانی برخی از رودخانه‌های استان باعث شده امسال بسیاری از روستاها در معرض سیلاب قرار گیرند، از همین رو مطالعات طرح ساماندهی رودخانه «تلنگ و جو محله» میناب انجام شده و بزودی اقدام‌های لازم در خصوص اجرای این طرح انجام می شود.  
هوشنگ ملایی، به ساماندهی رودخانه «مرادآباد» حاجی آباد اشاره کرد و افزود: مشاور درحال بررسی و مطالعه طرح ساماندهی این رودخانه است و راهکارهایی نیز ارائه کرده که در این خصوص باید همواره زیباسازی و حفظ فضای شهری مدنظر قرار گیرد.  این مسئول تصریح کرد: مطالعات تحلیلی حد بستر و حریم و ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های شهر بندرعباس از جمله خور گورسوزان صورت گرفته، چرا که این خور هم به هنگام بارندگی مشکلاتی را برای مردم ساکن اطراف آن ایجاد می‌کند. وی یادآورشد: در ۲ سال گذشته ۱۴۹ هکتار به تعداد ۱۶۷ مورد از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های این استان رفع تصرف و آزادسازی شده است.  ملایی تأکید کرد: شهرداری‌ها در تعیین حریم و بستر قانونی رودخانه‌ها همکاری بیشتری با شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان داشته باشند، چراکه این امر باعث جلوگیری از بروز خسارت‌های اجتماعی و مالی خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/6/562686/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها