اخبــار




برای تأمین لاستیک به نرخ مصوب دولتی مشکل داریم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: درخواست‌های بسیاری از سوی رانندگان تاکسی برای تأمین لاستیک خودرو داریم، اما در زمینه تأمین لاستیک به نرخ مصوب دولتی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
مرتضی ضامنی افزود: از ابتدای امسال تاکنون لاستیک خودرو با نرخ مصوب دولتی بین رانندگان تاکسی توزیع نشده و لازم است دستگاه‌های ذیربط برای توزیع لاستیک با نرخ دولتی به تاکسی‌ها همکاری کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ‌گونه سهمیه خاص لاستیک برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تاکسیرانی در نظر گرفته نشده و تا کنون هم با‌وجود انتظار اتحادیه تاکسیرانی و رانندگان تاکسی هیچ اتفاقی در این خصوص را شاهد نبودیم.ضامنی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بحث تهیه لاستیک خودرو، رانندگان تاکسی با آن مواجه هستند گرانی قیمت لاستیک و از سوی دیگر کمبود این محصول است. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: سال گذشته در راستای ارائه خدمات حمایتی به رانندگان تاکسی در کشور، ۲۵۰ هزار حلقه انواع لاستیک خودرو با قیمت مصوب دولتی توزیع شد. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: اما توزیع برخی اقلام مانند لوازم یدکی ادامه دارد و رانندگان تاکسی با مراجعه به سایت اتحادیه تاکسیرانی می‌توانند این خدمات را دریافت کنند. /ایرنا

قیمت اوراق مسکن کاهش یافت

قیمت اوراق مسکن نسبت به حدود دو هفته پیش روند کاهشی داشته و طبق آخرین قیمت، متأهل‌های تهرانی برای این اوراق باید ۲۸ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان پرداخت کنند؛ درحالی که این رقم در دو هفته قبل حدود ۳۵ میلیون تومان بود.تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال گذشته حدوداً ۶۰ هزار تومان قیمت دارند و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۵۹ هزار و۵۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان، ۶۰ هزار تومان و ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. تسه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال‌جاری به ترتیب ۶۱ هزار تومان، ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان و ۶۰هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۶۰ هزار تومان و در شهریور با قیمت ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در مهرماه ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان و در آبان ماه نیز ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته‌اند. سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۲۳۶ هزار تومان می‌شود./ایسنا

تولید فولاد در کشور
 امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال شاهد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور بودیم که از افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
داریوش اسماعیلی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان و همچنین شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور هستیم اما زنجیره تولید فولاد کشور متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. وی بیان داشت: در گذشته وارد کننده فولاد به‌ کشور و در مقابل صادر کننده سنگ آهن خام بودیم، به طوری که در سال ۹۲ صادرات سنگ آهن خام ۲۶ میلیون تن بوده و امروز با همت کارشناسان داخلی تکنولوژی فرآوری و تبدیل به کنسانتره به کمتر از یک میلیون تن کاهش یافته است.این مسئول در وزارت صمت اظهار داشت: ایران و چین دو کشوری هستند که تولید فولاد آنها در جهان با وضعیت کنونی رشد داشته، هرچند کشور ما علاوه بر شیوع ویروس کرونا تحریم‌های ظالمانه را هم داشته است.  اسماعیلی عنوان کرد: سیاست دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد حمایت و تقویت از زنجیره فولاد کشور است که در این راستا مهم‌ترین و محوری‌ترین بخش در این زنجیره موضوع صادرات است. وی اظهار امیدواری کرد: با بالا بردن توان ظرفیتی و همچنین صادراتی کشور خام فروشی را به صفر برسانیم. /ایرنا

کاهش 1221 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز گرچه با کاهش 1221 واحدی روبه‌رو شد، اما شاخص هموزن 6610 واحد مثبت شد.
دیروز بورس اوراق بهادار تهران اولین عرضه اولیه را بعد از سه ماه اصلاح بازار در نماد پتروشیمی بوعلی انجام داد و با وجود اینکه شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 1221 واحد روبه‌رو شد و شاخص کل روی نقطه یک میلیون و 506 هزار و 275 واحد قرار گرفت، اما شاخص کل با معیار هموزن امروز 6 هزار و 610 واحد رشد کرده و به‌رقم 451 هزار و 3 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 961 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 12.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.9 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 568 میلیارد تومان داد و ستد کردند.همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس ایران بیش از 12 هزار و 510 میلیارد تومان بود که در مجموع معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس ایران بیش از 25 هزار و 760 میلیارد تومان داد و ستد کردند. این رقم از ارزش معاملات بیانگر خوبی است که اکثر سهام بازار ارزنده شده و شرکت‌های حقوقی و سهامداران حرفه‌ای به سوی خرید سهام روی آورده‌اند و هم اکنون نوبت عرضه سهام شرکت‌های بزرگ در بورس است تا هم به بازار عمق ببخشند و هم نقدینگی موجود بازار را جهت اجرای پروژه‌های تولیدی در شرکت‌های بورس و فرابورس به‌کاربگیرند.از طرفی وزیر کار قبلاً به فارس گفته بود امسال تا پایان سال تا سقف 20 درصد از سهام شستا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی را در بورس عرضه می‌کنیم تا از قانون معافیت از بررسی حساب‌های سال‌های قبل این شرکت برخوردار شویم.امروز گرچه شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 8 صدم درصد کاهش یافت، اما در عوض شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن امروز 1.4 درصد رشد کردند.همچنین شاخص آزاد شناور بورس امروز 21 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 33 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 25 صدم درصد افزایش یافت. امروز نمادهای مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشتند و در طرف دیگر نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، شستا، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، ملی مس ایران، تولید برق آبادان، زرماکارون، بانک تجارت، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان بودند.
امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 205 واحد رشد کرده و به رقم 19 هزار و 431 واحد رسید. /فارس

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/10/562705/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها