اخـــــــــبار




از سوی وزیر ارتباطات
علت کندی اینترنت شبکه شاد اعلام شد

وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض به کندی اینترنت شبکه آموزش مجازی «شاد» گفت: پیگیر موضوع هستیم و با نصب سرورهای جدید و هاردهای پرسرعت، گفته شده که مشکل حل شده است.
به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به کاربر دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان که از کندی اینترنت شاد و رایگان نبودن این سرویس گلایه کرده بود، توضیح داد.
وی گفت: اینکه گفته شده شاد رایگان نیست و زمانی که فایل ارسال می‌کنید می‌گوید تلاش مجدد، ربطی به رایگان بودن شاد ندارد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: شاد همه جا رایگان است و این موضوع به کندی شبکه شاد برمی گردد. وی با بیان اینکه در هفته گذشته نیز گلایه‌هایی از این بابت داشتیم و من نیز پیگیری کرده ام، گفت: مسئولان این شبکه گفته‌اند که سرورهای جدید گرفته و هاردهای پرسرعت گذاشته‌اند و هم اکنون مشکل حل شده است اما من باز هم پیگیری خواهم کرد. آذری جهرمی افزود: تلاش ما این است که علاوه بر ۳۹ هزار روستایی که اینترنت برده‌ایم، در ۵ هزار روستای دیگر هم اینترنت را برقرار کنیم تا همه بتوانند استفاده کنند و متصل باشند.

از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
ایده‌های توسعه رایانش ابری حمایت می‌شوند

فراخوان مشترکی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه حمایت از طرح‌های زیرساختی پردازش ابری منتشر شد.
به‌ گزارش «ایران» معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی فراخوانی را منتشر کردند و در آن از تمام شرکت‌ها و مؤسسات فناور که دارای توانمندی در حوزه توسعه زیر ساخت‌های پردازش ابری هستند، دعوت کرده‌اند تا برای ایجاد زیرساخت‌های پردازش ابری با ظرفیت حداقل ۲ هزار ترافلاپس، طرح‌های خود را ارائه دهند. بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، شرکت‌های توانمند می‌توانند پروپوزال‌های خود را ارسال کنند و در آن نوع کارت‌های پردازشی به‌ همراه ظرفیت پردازشی هر کدام باید در پروپوزال ارسالی اعلام شود و در نهایت شرکت‌های منتخب، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رجیستری گوشی در مبادی ورودی دردسرساز شد

بعد از اجرایی شدن طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در مبادی ورودی، معاون فنی گمرک ایران طی مکاتبه‌ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام تبعات ناشی از تجمع در شرایط کرونایی و همچنین سوءاستفاده سودجویان در خرید و فروش حق رجیستری، خواستار شده که اجرای طرح رجیستری گوشی به‌صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی به غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود.
به گزارش ایسنا، از ۱۲ مهر امسال به گمرکات اجرایی ابلاغ شد که هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن‌همراه و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافرین ممنوع است، براین اساس باید اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران فقط در محل مبادی ورودی و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود.
در مدتی که از اجرایی شدن این بخشنامه گذشت ، اعتراض و انتقادات بسیاری از سوی مسافران به‌دلیل شکل‌گیری صف‌های طولانی و معطلی چند ساعته در مبادی ورودی برای رجیستری گوشی موبایل مطرح بود، آن هم در شرایط کرونایی موجود که موجب ایجاد آسیب‌هایی برای مسافران و البته کارکنان گمرک شده بود، ولی به هر صورت الزامی بود که باید انجام می‌شد.
این تمام ماجرا نبود و در این بین سودجویان با سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده دست به خرید و فروش حق رجیستری زده‌اند.
اما تازه‌ترین اعلام مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران از این حکایت دارد که وی طی گزارشی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خواستار اصلاح روند موجود شده است. ارونقی با اشاره به ابتلای تعدادی از کارکنان گمرک ایران به کرونا و محدودیت‌های تأمین نیرو هشدار داده که در حال حاضر به‌دلیل محدودیت‌های مرزی و عدم استقبال عموم مردم از سفرهای خارجی، ورود مسافر در کمترین میزان خود است، ولی انتظار می‌رود در ایام خاص و شرایط پیک مسافرت‌ها تردد مسافران جهت انجام فرآیند رجیستری گوشی تلفن همراه افزایش یابد و به مشکلی جدی و اساسی تبدیل شود.
اما در مکاتبه صورت گرفته به ماجرای تأمل برانگیزی از سوی معاون فنی گمرک ایران اشاره شده و وی گزارش داده که در برخی مبادی زمینی عده‌ای سودجو جهت کسب منفعت شخصی و دریافت امتیاز رجیستری گوشی اقدام به ورود و خروج افراد از کشور کرده‌اند که خود موجب مشکلات بسیار از جمله تشکیل صف‌های مسافران روزانه و به عبارتی ورود و خروج مسافر در یک روز و همچنین عدم فاصله‌گذاری اجتماعی شده است. معاون فنی گمرک ایران در نهایت از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواسته تا با توجه به گزارش ارائه شده و جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین در راستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام مند کردن فرآیند رجیستری، اجرای طرح رجیستری گوشی به‌صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع بیماری کووید-۱۹ با قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

پکن میزبان خودروهای تمام خودران

شرکت بایدو برای اولین بار از آزمایش خودروهای تمام خودران ساخت خود در خیابان‌های پکن خبر داده است؛پیش از این شرکت آئوتوایکس نیز اقدام مشابهی را در شهر شنزن انجام داده بود.
به‌ گزارش فارس، تفاوت اصلی خودروهای خودران بایدو با تولیدات آئوتوایکس و دیگر رقبای چینی تمام خودران بودن آنهاست که هر گونه مداخله انسان‌ را برای رانندگی و هدایت اتومبیل  به‌طور کامل غیرضروری می‌سازد. بنابراین هیچ فردی در خودروهای خودران بایدو برای اطمینان از ایمنی حضور نخواهد داشت و هیچ اپراتوری نحوه حرکت خودروهای خودران را زیر نظر نخواهد گرفت.
این اولین بار است که مسئولان محلی در پکن به حرکت خودروهای تمام خودران در این شهر چراغ سبز نشان داده‌اند. در اولین مرحله پنج عدد از این خودروها در خیابان‌های شهر پکن در مسیرهای مختلف حرکت خواهند کرد؛برای کسب اطمینان از صحت و دقت عملکرد این خودروها قرار است آنها بیش از ۳۰ هزار کیلومتر در پکن جابه‌جا شوند تا در مورد استفاده عمومی از آنها تصمیم نهایی گرفته شود. سیستم هوش مصنوعی مورد استفاده در این خودروها موسوم به آپولو تا به حال برای جابه‌جایی بیش از صد هزار مسافر در ۲۷ شهر جهان مورد استفاده قرار گرفته ولی در تمامی موارد یک متصدی انسانی نیز در خودروهای مذکور حضور داشته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/17/562734/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها