اخراج منصوریان پس‌از گذشت تنها 5 هفته از لیگ برتر

تراکتور؛ باشگاه برو بیا!



حامد جیرودی / با اتفاق‌هایی که در گذشته برای مربیان تراکتور رخ داده بود، پیش‌بینی می‌شد که علیرضا منصوریان شاید تا نیم فصل روی نیمکت این تیم دوام بیاورد اما این اتفاق خیلی زودتر افتاد و این مربی پس‌از پایان هفته پنجم از سرمربیگری تراکتور برکنار شد. قطع همکاری تراکتور و منصوریان در شرایطی رخ داد که این تیم 3 مساوی، یک برد و یک باخت را کسب کرده و با 6 امتیاز در رده دوازدهم جدول جای دارد. منصوریان در واکنش به اخراج خود گفت: «پس‌از بازی با فولاد از باشگاه برای دیدار با خانواده‌ام اجازه گرفتم. وقتی وارد فرودگاه مهرآباد شدم از طریق سایت باشگاه متوجه شدم که من را کنار گذاشته‌اند. هیچ توافقی با من نشده و نه مالک صحبتی با من کرده و نه مدیران باشگاه. تیم من با صدرنشین جدول 4 امتیاز و با تیم دوم 2 امتیاز فاصله دارد. نمی‌دانم در هفته پنجم چرا برکنار شده‌ام؟ من هم مانند مردم از برکناری‌ام سورپرایز شدم. همیشه فکر می‌کردم برای مربی‌ای که بازیکنان جدید می‌آورد و تیم را تغییر می‌دهد، نتیجه نگرفتن تا هفته پنجم عادی است. کمترین توقع‌ام این بود بعد از 4 امتیازی که در این 2 هفته کسب کردیم و در دیدار با فولاد خیلی خوب بازی کردیم، شانس درست کردن تیم تراکتور را داشته باشم.»
با این حال، درج جمله‌ «نظر به‌عدم تحقق اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد» در اطلاعیه باشگاه تراکتور نشان می‌دهد که احتمالاً این باشگاه از منصوریان خواسته بود تا هفته پنجم امتیاز مشخصی را کسب کند که ظاهراً پایین‌تر از حد لازم بوده و به‌همین دلیل تصمیم به قطع همکاری گرفته شده است.
زمستان تبریز را ندید
باشگاه تراکتور در حالی قبل از شروع فصل با منصوریان قرارداد بست که پیش از آن ساکت الهامی، سرمربیگری این تیم را برعهده داشت و سرخ‌پوشان تبریزی به قهرمانی در جام حذفی رسیده و در لیگ برتر در جایگاه چهارم قرار گرفته بودند، اما پس از محرومیت 3 ماهه‌ای که برای الهامی به خاطر اعتراض‌های او در بازی فینال جام حذفی از سوی کمیته انضباطی در نظر گرفته شد، باشگاه تراکتور مذاکره با مربیان دیگر را آغاز کرد و پس از شنیدن پاسخ منفی از سوی علی دایی، علی کریمی و جواد نکونام، منصوریان را به‌عنوان سرمربی خود انتخاب کردند. مربی که حضورش هم در تراکتور غیرمنتظره بود ولی در نهایت او با قرارداد 2 میلیارد تومانی بنا به گفته مسئولان تراکتور، هدایت این تیم را بر عهده گرفت ولی زودتر از آنچه خودش و دیگران تصور می‌کردند، در تراکتور به پایان خط رسید تا حتی زمستان تبریز را هم نبیند. مربی که عنوان کرده بود می‌خواهد ترکی یاد بگیرد تا نصف کنفرانس‌ها را به این زبان صحبت کند اما حتی زمان پیدا نکرد که برنامه‌های فنی اش را در این تیم پیاده کند.
قطع همکاری زنوزی با 8 سرمربی
اما به برکناری منصوریان در تراکتور باید از زاویه مدیریت محمدرضا زنوزی هم نگاه کرد. کسی که ثابت شده مربیان زمان کمی در این تیم حضور داشته‌اند. با حضور زنوزی به‌عنوان مالک تراکتور قبل از شروع لیگ هجدهم، او با ارطغرل ساغلام سرمربی ترکیه‌ای تراکتور در لیگ هفدهم قطع همکاری کرد و جان توشاک ولزی را به‌عنوان سرمربی این تیم برگزید ولی حضور این سرمربی مطرح و سابق رئال مادرید در تبریز کوتاه مدت بود و او پس از 6 هفته ایران را ترک کرد. در ادامه محمد تقوی، دستیار او به‌عنوان سرمربی انتخاب شد ولی او هم در پایان نیم فصل و در شرایطی که نتایج خوبی کسب کرده بود، از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد و جورج لیکنز بلژیکی به جای او انتخاب شد. تراکتور لیگ هجدهم را با مصطفی دنیزلی آغاز کرد ولی این مربی مشهور ترکیه‌ای هم در پایان هفته سیزدهم از هدایت این تیم کناره گرفت و احد شیخ لاری، سرمربی این تیم شد ولی پس از یک بازی جای خود را به ساکت الهامی داد. با اخراج منصوریان و طبق آمار زنوزی با 8 مربی قطع همکاری کرده است. حالا خبر از بازگشت احتمالی الهامی به این تیم به گوش می‌رسد.
بیاتلو هم از سرمربیگری ماشین‌سازی استعفا کرد
اخراج منصوریان، تنها تغییر زودهنگام نیمکت‌های لیگ برتری نبود چرا که وحید بیاتلو سرمربی ماشین‌سازی هم صبح دیروز با حضور در محل این باشگاه استعفای خود را به سید محمد علوی مدیرعامل ماشین‌سازی تحویل داد و با استعفای او موافقت شد. او با 32 سال سن جوان‌ترین مربی ادوار لیگ برتر لقب گرفت ولی تیمش با یک مساوی و 4 باخت در رده آخر جدول قرار داشت. البته اینکه هر دو مربی شهر تبریز به فاصله یک روز تغییر کردند هم در نوع خود عجیب بود تا باز هم شائبه حضور زنوزی در این باشگاه با وجود اینکه گفته شده مالکیت آن تغییر کرده، دوباره مطرح شود!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/18/562742/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها