دیگه چه خبر





جزئیاتی از همایش تجاری ایران- اروپا

   خبر اول اینکه، پایگاه اطلاع‌رسانی همایش تجاری ایران- اروپا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سفرای آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه و به علاوه سردبیر دیپلماسی روزنامه گاردین در پنل مربوط به سفرا که روز 14 دسامبر (24 آذرماه) برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. به گزارش ایسنا، همایش تجاری ایران- اروپا قرار است روزهای ۲۴ تا ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۹ به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار ‌شود. بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی همایش تجاری ایران- اروپا، در پنل مربوط به سفرا درباره روابط تجاری و سیاسی دو طرف و ادامه نقش اروپا در توسعه اقتصاد ایران همزمان با دیگر شرکا همچون چین بحث و رایزنی خواهد شد.همچنین در این اطلاعیه آمده است: این پنل فرصتی است برای شرکت‌های ایرانی و اروپایی تا نظرات سفرا در این زمینه را بشنوند و درک بهتری از ماهیت تعهد اروپا به توافق هسته‌ای و حفظ روابط تجاری با ایران پیدا کنند. سازمان توسعه تجارت با همکاری مرکز بین‌المللی (ITC) و با حمایت اتحادیه اروپا، همایش تجاری ایران -اروپا (Iran-Europe Business Forum) را باهدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فناوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا برگزار می‌کند. رویدادهای اصلی سه‌روزه این همایش شامل نشست‌های تخصصی در زمینهٔ مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین پنل‌های اختصاصی درخصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌ بخش‌های صنعتی از جمله قطعات خودرو، اقلام پتروشیمی، بخش‌های کشاورزی شامل گیاهان دارویی، میوه و سبزی و بخش‌های خدماتی گردشگری و خدمات (ICT) است.

چمران: مردم در انتخابات به نظامیان حرفه‌ای روی خوش نشان نمی‌دهند

  خبر دیگر اینکه، مهدی چمران، از چهره‌های اصولگرا درباره ورود نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دو نوع نظامی داریم، گروهی شغلشان نظامی‌گری است و نظامی حرفه‌ای هستند و گروه دیگر هم که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، رشد کردند و فرمانده شدند و در مقطعی صلاح دیدند از فضای نظامی‌گری خارج شده و به مردم و جامعه خدمت کنند. به گزارش ایرنا، وی افزود: برداشت من این است کسی که نظامی‌ حرفه‌ای است اگر بخواهد وارد مسائل سیاسی شود مردم زیاد روی خوشی به او نشان نمی‌دهند. چمران درباره احتمال حمایت اصولگرایان از نامزدی «سعید محمد» رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در انتخابات هم گفت: نمی‌توان گفت که از او حمایت می‌شود یا خیر، ولی برداشت من این است که شناخت جامعه نسبت به او کم است و تا شناخت ایجاد شود زمان می‌برد.

واکنش امریکا به مصوبه برجامی مجلس

  دست آخر اینکه،  مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در واکنش به مصوبه برجامی اخیر مجلس کشورمان در بیانیه‌ای مدعی شد که هدف از مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش غنی‌سازی ارعاب جامعه بین‌المللی است. به گزارش مهر، وزیر خارجه امریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران درباره اینکه چرا نیاز به غنی‌سازی اورانیوم در این سطح (20 درصد) دارد هیچ توجیه فنی منطقی ارائه نکرده است. پمپئو ادعا کرد: کاهش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام تنش‌زای خطرناکی است که تهران را به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک می‌کند. از سویی دیگر «جیمز کرولی» مقام وزارت خارجه انگلیس گفت: «اگر ایران درخصوص برجام جدی است، نباید قانونی را که اخیراً به تصویب پارلمان این کشور رسیده و گام‌های بیشتری در جهت نقض برجام برمی‌دارد، اجرایی کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7515/3/562930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها