هر کس دولت را تضعیف کند در خدمت امریکاست


ادامه از صفحه 8

 رهاسازی 6.1 میلیارد متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه
وزیر نیرو با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در زمینه آبرسانی به روستاها گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۹۶۲ روستا در دولت به شبکه آبرسانی سالم و پایدار با جمعیت بیش از ۸ میلیون نفر ملحق شده‌اند و تا پایان دولت دوازدهم با احتساب ۹۰۰ هزار نفری که پیش از این دولت بهره‌مند بودند، به ۱۰.۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
رضا اردکانیان گفت: ما امسال وعده ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق و فاضلاب را علاوه بر طرح‌های متعددی که هر روز به ثمر می‌رسد و به مدار بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری چند ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌آید به مردم دادیم که با احتساب طرح‌های امروز، ۱۹۰ طرح از این ۲۵۰ طرح بزرگ به ثمر رسیده است. وی افزود: ۶۰ طرح بزرگ دیگر که عمدتاً طرح‌های ساخت و‌ سازی و تعدادی هم طرح‌های ساز و کاری هستند تا پایان امسال افتتاح می‌شود.  وی در خصوص دریاچه ارومیه هم گفت: در ۲۰ سال بین سال‌های ۷۴ تا ۹۳، با وجود بارش‌های متعدد، هر ساله ۴۰ سانتیمتر به طور متوسط افت تراز دریاچه را داشتیم که اگر این روند ادامه می‌یافت و درمان شروع نمی‌شد، دریاچه حوالی سال ۹۶ خشک شده بود‌.
به‌گفته وی، تراز دریاچه در سال ۹۴، ۱۲۷۰.۸ سانتیمتر در ۳۱ شهریور بوده و در سال ۹۵، به ۱۲۷۰.۵۴ سانتیمتر رسید و تاکنون در دهم دی سال ۱۳۹۹ این تراز به ۱۲۷۱.۲۵ سانتیمتر افزایش یافته است. با احتساب این ارقام از سال 92، تراز نزدیک به یک متر افزایش یافته است. وی اظهار داشت: بر اثر فعالیت‌هایی که در فاصله ۹۳ تاکنون صورت گرفته، از سال 94 خوشبختانه ۷۱ سانتیمتر افزایش تراز دریاچه را داریم که ۷۵۰ کیلومتر مربع وسعت دریاچه افزایش یافته و حجم آب آن از ۱.۵ میلیارد مترمکعب به بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. اردکانیان اظهار داشت: تاکنون ۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون متر مکعب آب برای تأمین حقابه زیست محیطی دریاچه رهاسازی شده است

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7532/9/565121/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها