اخبــــار




بنا بر اعلام وزیر ارتباطات
 دو هفته دیگر اینترنت به روستاهای  دشتیاری و چابهار می رسد

«برخی روستاهای تابعه شهرستان‌های دشتیاری و چابهار تا ۲ هفته آینده به اینترنت متصل می‌شوند تا بخش مهمی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.»
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق و در ادامه سفر به جنوب سیستان وبلوچستان به اتفاق سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از روستاهای چابهار و دشتیاری و کنارک بازدید و خاطرنشان کرد: ۲۰۴ کیلومتر از روستاهای شهرستان دشتیاری و بخش مرکزی به فیبر نوری مجهز می‌شوند. وی افزود: هم اینک ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری به‌صورت هوایی وجود دارد که به‌صورت زمینی اجرایی خواهد شد و بزودی ۷۴ کیلومتر نیز بر توسعه شبکه اضافه می شود. وی از مسیرهای خط فیبرنوری شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از جمله بخش‌های پلان، مرکزی و باهوکلات و دهستان پیرسهراب بازدید و بر تسریع و تکمیل پروژه‌های تلفن و اینترنت تأکید کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بازدیدهای میدانی و حضور در روستاها بهتر می‌توان مشکلات ارتباطی را پیگیری و مرتفع کرد.وی از همراهی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل ایرانسل و نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند و فرمانداران جنوب سیستان و بلوچستان قدردانی کرد. وی در جمع مردم بخش باهوکلات گفت: تا دو هفته آینده از طریق شرکت ایرانسل برخی روستاهای اطراف به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند. وی با اشاره به راه‌اندازی چهار اداره پست جدید در سطح استان، گفت: از پنج هزار روستایی که قرار است تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مجهز شوند، یکهزار و ۲۰۰ روستا متعلق به سیستان و بلوچستان است.  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همراه اول ۵۰۲ سایت و ایرانسل ۱۴۳ سایت در روستاهای سیستان و بلوچستان احداث می‌کنند و علاوه بر این شبکه فیبر نوری با ۳۲ رینگ طراحی شده است، بزودی شبکه ارتباطی سیستان و بلوچستان از پایدارترین شبکه‌های کشور می‌شود.

حذف ۳۹ هزار اپ بازی از فروشگاه چینی اپل

شرکت اپل در راستای مهلتی که به ناشران بازی برای دریافت مجوز داده بود، در آخرین روز سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹ هزار بازی را از فروشگاه چینی خود حذف کرد که بزرگترین رکورد حذف برنامه‌ها در یک روز بوده است. به ‌گزارش ایسنا، حذف این اپلیکیشن‌ها در بحبوحه مقابله با بازی‌های بدون مجوز از سوی مقامات چینی، صورت گرفت. اپل بیش از ۴۶ هزار اپلیکیشن شامل ۳۹ هزار اپلیکیشن بازی را روز پنجشنبه از فروشگاه برنامه‌اش حذف کرد.شرکت تحقیقاتی کیمِی اعلام کرد تنها ۷۴ بازی پولی از ۱۵۰۰ بازی پولی پرطرفدار از این پاکسازی در فروشگاه اپل جان به در بردند. اپل در ابتدا به ناشران تا پایان ژوئن مهلت داده بود تا شماره مجوز صادره از سوی دولت را ارائه کنند تا کاربران بتوانند خریدهای داخل برنامه انجام دهند. سپس این مهلت را تا ۳۱ دسامبر (آخرین روز 2020 ) تمدید کرده بود. فروشگاه‌های اپلیکیشن اندرویدی در چین مدت‌هاست که به مقررات مربوط به مجوزها عمل می‌کنند اما معلوم نیست چرا اپل امسال با شدت بیشتری به اجرای این مقررات پرداخت.بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند این اقدام تعجب آور نبود. اپل در تلاش برای بستن همه روزنه‌های فرار از مقررات برای جلب رضایت رگولاتورهای چین است تا بر فعالیت ‌شرکت اپل در راستای مهلتی که به ناشران بازی برای دریافت مجوز داده بود.بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند این اقدام تعجب آور نبود. اپل در تلاش برای بستن همه روزنه‌های فرار از مقررات برای جلب رضایت رگولاتورهای چین است تا بر فعالیت‌های این شرکت تأثیر منفی نگذارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7532/10/565124/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها