اخبــــار




جزییات تازه در پرونده قتل شوهر خواهر
گروه حوادث/  مرد جنایتکار که شوهر خواهرش را به قتل رسانده بود، در تازه‌ترین اعترافات خود مدعی شد مقابل چشمان خواهرش مرتکب قتل شده است. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود سه هفته قبل زنی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن همسرش خبر داد. وی گفت: با همسرم اختلاف داشتم و به همین خاطر او از من خواست مدتی جدا از هم زندگی کنیم. اما وقتی بعد از دو هفته به خانه برگشتم، از شوهرم خبری نبود. خانواده‌اش نیز خبری از او نداشتند. با شکایت زن جوان به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای یافتن هومن آغاز شد. در نخستین گام تیم تحقیق به سراغ بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و دوستان و آشنایان هومن رفتند اما از مرد جوان خبری نبود. با توجه به اینکه زن و شوهر با هم اختلاف داشتند، این فرضیه مطرح شد که همسر هومن به نام شراره در ماجرای ناپدید شدن شوهرش نقش داشته باشد و سناریوی دوری دو هفته‌ای نیز ساختگی باشد. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که برادر ناتنی شراره در شب حادثه در نزدیکی خانه آنها دیده شده است.
با این احتمال که مرد جوان در این ماجرا نقش داشته باشد، به دستور بازپرس حبیب الله صادقی، برادر ناتنی شراره بازداشت شد. مرد جوان ابتدا مدعی بود که از سرنوشت دامادشان بی خبر است اما زمانی که در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت، به جنایت اعتراف کرد: شوهر خواهرم مدام شراره را اذیت می‌کرد و من از این ماجرا بسیار ناراحت بودم. شب حادثه به خانه خواهرم رفتم که دوباره بین آنها دعوا شروع شد و ناگهان هومن با قمه به سمت خواهرم حمله کرد. من به دفاع از خواهرم با او درگیر شدم و در این درگیری با شالی که داشتم، او را خفه کردم. ناگهان به خودم آمدم و متوجه شدم که هومن نفس نمی‌کشد، ترسیده بودم و جسد را داخل ملحفه‌ای گذاشته و در صندوق عقب ماشین قرار دادم و از جنت آباد که خانه خواهرم بود به سمت سلطان آباد رفتم و جسد را در بیابانی در همان حوالی رها کردم. با اعترافات برادر ناتنی شراره، مأموران پلیس آگاهی پایتخت به دستور بازپرس جنایی به تحقیقات ادامه دادند. در استعلام از پلیس غرب استان تهران، مشخص شد که همزمان با ناپدید شدن هومن، جسد مردی با مشخصات او در سلطان آباد پیدا شده است.
با احتمال اینکه جسد کشف شده متعلق به هومن باشد، تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد جسد متعلق به مرد 35 ساله است. درحالی که برادر ناتنی شراره مدعی است که در درگیری با هومن و برای دفاع او را به قتل رسانده است، اما نبود آثار کبودی و درگیری روی بدن مقتول، این احتمال را مطرح می‌کند که هومن در خواب به قتل رسیده و غافلگیر شده است. تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه اصلی این جنایت ادامه دارد.

انفجار ساختمان 6 طبقه در اهواز
گروه حوادث / نشت‌گاز در یک مجتمع مسکونی 6 طبقه در منطقه کیانپارس اهواز، موجب انفجار مهیب، تخریب ساختمان و گرفتار شدن یک خانواده 3 نفره زیر آوار شد.
ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این باره گفت: بر اثر نشت گاز در خیابان ۱۵ غربی کیانپارس اهواز، یک واحد مسکونی دچار انفجار مهیب شد. بر این اساس، پس‌ از اطلاع از حادثه یک تیم واکنش سریع و دو تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند که بر اثر این انفجار ۱۲ مصدوم شناسایی شدند و یک کودک خردسال نیز زنده در زیر آوار شناسایی شد..
وی در ادامه اظهار داشت: این حادثه در یک ساختمان ۶ طبقه رخ داد که تمامی واحدهای این ساختمان دچار آسیب جدی یا تخریب جزئی شدند و همه مصدومان این حادثه به مراکز درمانی اعزام شده‌اند. البته عملیات جست‌و‌جو برای یافتن و خارج کردن اعضای یک خانواده سه نفره ساکن این ساختمان از زیر آوار توسط امدادگران آتش‌نشانی ادامه دارد.


اهدای 4 زندگی پس از مرگ خودخواسته
گروه حوادث/ اعضای بدن دختر 16 ساله‌ای که بر اثر حلق آویزی جان باخته بود به 4 بیمار زندگی بخشید. به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این دختر 16 ساله به‌دلیل نامعلومی خود را در خانه‌شان حلق آویز کرد. پدر و مادر نرگس به محض اطلاع از این حادثه هولناک بلافاصله او را از طناب جدا کردند و به بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان بهارستان منتقل کردند، اما تلاش کادر درمان برای دختر نوجوان بی‌نتیجه ماند و خیلی زود مرگ مغزی او تأیید شد.
پدر و مادر نرگس ابتدا با اهدای عضو مخالف بودند و امید به بازگشت دخترشان داشتند، اما وقتی یادشان آمد که نرگس 10 روز قبل از مرگش خواسته بود که اگر حادثه‌ای برایش رخ داد اعضای بدنش را اهدا کنند، برگه اهدای عضو دخترشان را امضا کردند. دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا تهران در این باره گفت: با رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان امام حسین(ع) به بیمارستان سینا منتقل و کلیه‌ها، کبد و قلب دختر نوجوان به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

کلاهبرداری با ترفند فروش حیوانات خانگی
گروه حوادث: گرداننده یک صفحه اینستاگرامی که به بهانه فروش حیوانات خانگی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»: چند روز قبل شخصی با مراجعه به پلیس فتای پایتخت اعلام کرد، در فضای مجازی به‌دنبال خرید یک گربه خانگی بودم که با یک صفحه اینستاگرامی که تصاویر بسیار زیبایی از حیوانات خانگی برای فروش گذاشته بود برخورد کردم و بدون توجه به اطمینان از صحت اطلاعات این پیج اینستاگرامی یک گربه خریداری کردم و بعد از واریز مبلغ، دیگر پاسخی از آن صفحه دریافت نکردم. پس‌از این شکایت کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند و پس از انجام اقدامات لازم هویت ادمین صفحه برای پلیس روشن شد و طی هماهنگی با مراجع قضایی مجرم که فردی جوان بود در یکی از شهرهای حاشیه تهران دستگیر شد و به پلیس فتا انتقال یافت. سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا در تشریح این خبر گفت: متهم در تحقیقات اعتراف کرد که با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش حیوانات خانگی تصاویر حیوانات مختلف خانگی را در اینترنت جست‌و‌جو و با عنوان تصاویر اختصاصی پت شاپ خود در صفحه بارگذاری می کردم و در اقدام بعدی مشتری‌ها را ترغیب به پرداخت کامل مبلغ قبل از ارسال حیوان خانگی می‌کردم پس از واریز وجه به یک حساب بانکی غیرمرتبط با خودم دیگر پاسخی به افراد نداده و آنها را در لیست مسدودین قرار می‌دادم. این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7532/12/565136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها