حمله به برج‌های دوقلو و پیام ایران



یکی از تحولات مهم در 100 سال گذشته که می‌توان به جرأت گفت جهان را به قبل و بعد از آن هم حتی تقسیم کرد؛ حملات یازده سپتامبر2001 بود. حملات تروریستی القاعده به چند نقطه در قلب امریکا از جمله برج‌های دوقلوی تجارت جهانی (با صدها جان باخته) در شهر نیویورک که شکوه امریکا و نفوذ‌ناپذیر بودن این کشور را بشدت زیر سؤال برد.
حادثه‌ای که جهان را بیش از همیشه با خطر رشد تفکرات تروریستی رو به رو کرد و در نهایت هم به بهانه‌ای برای حمله ارتش امریکا به افغانستان شد. حملات یازده سپتامبر همزمان با 20 شهریور سال 1380 اتفاق افتاد و با محکومیت جهان و پیام‌های همدردی با مردم امریکا رو به رو شد. ایران با وجود اختلافات سیاسی شدید با امریکا و تحریم‌های گسترده این کشور؛ جزو نخستین کشورهایی بود که حملات تروریستی را محکوم و با مردم این کشور همدردی کرد. علاوه بر ایرانیانی که جلوی سفارت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع امریکا در ایران شمع روشن کردند.
 مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای چند روز بعد از این حادثه در دیدار مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به حوادث امریکا و دیدگاه اسلام در محکومیت هرگونه قتل عام و کشتار انسان‌های بی‌دفاع اعم از مسلمان، مسیحی و افراد دیگر، در هر مکان و با هر وسیله و سلاحی اعم از بمب اتم، موشک دوربرد و سلاح‌های میکروبی و شیمیایی یا هواپیمای مسافری و جنگی، از جانب هر سازمان یا کشوری یا افراد نفوذی؛ تصریح کردند: تفاوتی ندارد که این کشتار در هیروشیما یا ناکازاکی، در صبرا و شتیلا، در دیریاسین یا بوسنی و کوزوو، در عراق یا نیویورک و واشنگتن باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7532/13/565139/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها