در اولین سالگرد ترور و شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام شد

آمر ترورشهید سلیمانی حاشیه امن ندارد

- رئیس قوه قضائیه: دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان آن را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد - هشدار سردارقاآنی به امریکا: از درون خانه شما ممکن است پاسخ جنایت‌تان را بدهند

گروه سیاسی/ در اولین سالگرد ترور و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عراق به‌دست امریکا، تأکید شد که مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌های امریکا تغییر نمی‌کند. رئیس قوه قضائیه هم تصریح کرد که آمر ترور شهید سلیمانی در حاشیه امن قرار ندارد. نمایندگانی از محور مقاومت هم بر ادامه راه شهید سلیمانی تأکید کردند. مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران‌شان صبح جمعه با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهدا در محیط باز دانشگاه تهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه نمایندگانی از محور مقاومت در کشورهای منطقه در این مراسم سخنرانی کردند. سرلشکرحسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا، سردار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و رضا اردکانیان وزیر نیرو از جمله شخصیت‌های نظامی و سیاسی حاضر در این مراسم بودند.
آمر ترور در حاشیه امن نیست
رئیس قوه قضائیه در سخنان خود با بیان اینکه به تعبیر رهبری، مکتب سلیمانی باید برای مردم تبیین شود، به بیان ویژگی‌های این مکتب پرداخت. به گفته سید ابراهیم رئیسی، اخلاص، بصیرت، ولایتمداری، مردمی‌ بودن، دعا و تضرع و توسل از ویژگی‌های مهم مکتب سلیمانی است که هر کدام از این عناصر در حد بالا در زندگی و فکر و رفتار آن شهید بزرگوار ساری و جاری بوده است. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه ایدئولوژی مقاومت، دستگاه استکبار را برهم ریخته است، گفت: ترور حاج قاسم نشان می‌دهد که آنان به استیصال و بیچارگی رسیده‌اند. این یعنی استیصال دشمن در منطقه. این حاج قاسم سلیمانی بود که در منطقه تولید قدرت کرد و این قدرت هرگز نباید رو به سردی بگذارد. رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت انتقام‌گیری از مسببان ترور شهید سلیمانی، تصریح کرد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمن منتظر انتقامی سخت باشد. آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌هایی بوده است اما منتظر انتقام اصلی باشند. زمان و مکان آن را جبهه مقاومت مشخص خواهد کرد و دشمن بداند زندگی از این پس برایش سخت خواهد بود. اخراج دشمنان از منطقه و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های این انتقام سخت خواهد بود. وی افزود: دشمن تصور نکند که اگر کسی در قامت رئیس جمهوری امریکا آمر این جنایت بود دیگر در یک حاشیه امن قرار خواهد داشت. هرگز این‌طور نیست و آمران و عاملان این جنایت در هیچ‌جای دنیا امنیت نخواهند داشت.
سردار قاآنی: مسیر مقاومت تغییر نمی‌کند
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه هم با بیان اینکه هرچه از شهید سلیمانی گفته شود، باز هم کم است، گفت: شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود، اما مقاومت را از درون خود شروع کرد. معرفت، عبادت، اخلاص و ایثار و همه ارزش‌های انسانی و اسلامی درون کلمه «مقاومت» جای دارد.وی افزود: از شهید سلیمانی در بعد فرماندهی و نظامی خیلی تعریف شده است اما منطق دقیق یکی از ویژگی‌های برجسته او بود؛ او در همه میدان‌هایی که وارد شد با منطق وارد شد، اما وقتی طرف مقابل منطق را متوجه نشد، با زبان دیگری با او حرف زد. فرمانده نیروی قدس با اشاره به سایر ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: نگاه راهبردی، بصیرت عمیق و تبدیل هر تهدید به فرصت جزو ویژگی‌هایی است که آنها که شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی را به‌عنوان الگو قرار می‌دهند، باید این ویژگی‌ها را درون خود نهادینه کنند. شهید سلیمانی بر مدار ولایت و پذیرش جایگاه رفیع ولایت در همه ارکان زندگی‌اش توجه داشت؛ او ولایت‌مدار بود و من می‌دیدم چطور به بهترین شکل و بدون درگیری با دیگران حرف رهبری انقلاب برای او حرف اساسی بود و سایر نظرات را کنار می‌زد. سردار قاآنی تصریح کرد: به همه مردم ایران و ملیت‌های مختلف در سراسر جهان می‌گویم که راه شهید سلیمانی یک رهبر داشته و بزرگی این شهید به این بوده که در پرتو آن رهبری عمل کرده و بزرگ شده؛ آن رهبری و آن راه همچنان برقرار است و حمایت از مظلومیت محرومین و تربیت آنها بر مدار زندگی عزتمدارانه مقاومتی همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه پرچم مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن برافراشته است، گفت: این راه شهید سلیمانی است که همچنان ادامه خواهد داشت.سردار قاآنی بابیان اینکه «حداقل سی سال دنبال زدن شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی بودند.» تأکید کرد: وسوسه‌ها و شیطنت‌های رژیم اشغالگر و سعودی جنایتکار باعث شد در این دوره، کثیف‌ترین آدم روی زمین و جنایتکار‌ترین آدمی که انسانی بی‌عقل است و هیچ اصولی بر فکر او حاکم نیست، جنایتی بکند که در دنیا سابقه نداشته و برای هیچ شخصیت سیاسی و نظامی سابقه نداشته است.فرمانده نیروی قدس افزود: آنهایی که این کار را کردند بدانند کاری کردند که در سرتاسر عالم، هرکجا یک مردی پیدا شود، آمادگی دارد نامردهایی  را که این کار را کردند به سزای عمل‌شان برسانند. سردار قاآنی تأکید کرد: با صراحت می‌گویم که مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌هایی که امریکا می‌کند، تغییری نمی‌کند اما با این جنایتی که کردند، برای همه آزادگان در دنیا کاری درست کردند و مطمئن باشند حتی از درون خانه‌شان ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ جنایت‌شان را به آنها بدهند.
 پرچم سلیمانی برافراشته می‌ماند
همچنین فعالانی از محور مقاومت در کشورهای مختلف در این مراسم بر ادامه راه شهید سلیمانی تأکید کردند. «سید‌هاشم ‌صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: خون شهید سلیمانی همچنان در رگ‌های محور مقاومت می‌جوشد؛ محوری که خودش آن را ایجاد کرد و جان خود را فدای آن کرد. ترامپ گمان می‌کرد که با ترور سردار سلیمانی محور مقاومت از بین می‌رود، مقاومتی که شهید سلیمانی با جان و خون خود آن را تغذیه کرد در تمام میدان‌ها باقی خواهد ماند. صفی‌الدین افزود: پرچم شهید سلیمانی برافراشته خواهد ماند و مجاهدان آن را بر بالای گنبد اقصی بلند خواهند کرد. شهید سلیمانی فاتح حقیقی و فرمانده جهاد قبل از شهادت و بعد از شهادت بود. ما اهل عمل هستیم و از امریکا بدترین نوع انتقام را خواهیم گرفت. «شیخ احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه هم گفت: ایران برای دفاع از قبله اول ما فرزندانش را می‌فرستد. به برکت خون شهدا پیروزی نزدیک است. «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق نیز گفت: ما صاحب عزای شهید فرمانده قاسم سلیمانی هستیم زیرا میهمان ما در خاک عراق به شهادت رسید. ملت عراق زمانی عاشق سردار سلیمانی شد که منطقه در معرض عملیات از بین بردن آگاهی بود. ملت عراق توانست راه درست را تشخیص دهد تا در تمام مسائل امت و در رأس آنها مسأله فلسطین حاضر باشد. الفیاض افزود: عراق نمی‌تواند در راه برخی افراد ضعیف‌النفس حرکت کند و در کنار ملت فلسطین باقی خواهد ماند. رئیس الحشد‌الشعبی گفت: ما مدیون فرمانده شهید قاسم سلیمانی هستیم.
«زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با بیان اینکه شهادت می‌دهم «حاج قاسم» در رأس مجاهدان ملت فلسطین از قدس و فلسطین دفاع می‌کرد، گفت: او فرماندهی بود که برای اسلام زندگی مجاهدانه‌ای داشت. شهادت می‌دهم موشک‌هایی که پایتخت رژیم صهیونیستی را درهم کوبید خود حاج قاسم در رساندن آنها به مجاهدین فلسطینی نظارت داشت و علاوه بر آن بر رساندن تخصص‌ها، تجارب و دانش‌های متعدد دیگری بر فلسطین نظارت می‌کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7532/1/565172/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها