اخبــــار




نهاوندیان: سرانجام ترامپ درس ماندگار تاریخ

محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری در متنی چگونگی پایان کار دونالدترامپ رئیس جمهوری امریکا را درس ماندگار تاریخ دانسته است. به گزار ش «ایران» در این متن آمده است:
«دیدی که خون ناحق پروانه شمع را
چندان امان نداد که شب را سحر کند
از درس‌های آموزنده و ماندگار تاریخ درعصر ما، سقوط رئیس جمهور ستمکار و بی‌بندوبار امریکاست که به رغم همه ترفندهای پوپولیستی و فریبکاری‌های سیاسی و رسانه‌ای، نه به دست میلیون‌ها انسانی که قربانی جنگ اقتصادی بی‌رحمانه او شدند، یا به مجازات قتل مظلومانی همچون شهید سلیمانی که به دستور او به شهادت رسیدند، بلکه با رأی مردم امریکا و با رسوایی جهانی به عنوان محرک خشونت و تروریسم، از کرسی قدرت به پایین کشیده می‌شود و ثابت می‌کند که سرانجام پوپولیسم فریبکار، رسوایی است و دوران سلطه دروغ، در عصر ارتباطات از هر زمان دیگر، کوتاهتر است. و سیعلم الّذین ظلموا أی منقلبٍ ینقلبون»

سازمان انرژی اتمی در حال طراحی رآکتوری مشابه با آب سنگین اراک است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد و گفت که سازمان انرژی اتمی بر اساس زمانبندی در حال طراحی یک رآکتور مشابه با رآکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است و نصب رآکتورهای IR2M نیز آغاز شده است.
ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این جلسه آقای کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی  گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه کرد. در راستای ماده ۵ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبندی طراحی یک رآکتور مشابه با رآکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است که به‌زودی گزارش آن به کمیسیون ارائه می‌شود، همچنین نصب رآکتورهای IR2M نیز آغاز شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: بر اساس ماده ۱ این قانون نیز غنی‌سازی ۲۰ درصد اجرا شده و به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است. بهاروند معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه هم تأکید کرد که این وزارتخانه در کلیه مراودات بین‌المللی روشن کرده که مسیر کامل قانونی شدن اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها طی شده و به طرف‌های خارجی اجازه خدشه به این قانون را نمی‌دهیم. عمویی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی برای آغاز اجرای این قانون بر ادامه همکاری دولت و مجلس در این باره تأکید کردند.

رزمایش نیروی زمینی ارتش بزودی برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش این نیرو در مناطق جنوب شرق کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این رزمایش با پشتیبانی نیروهای دیگر و با بهره‌گیری از تمام تجهیزات نظامی برگزار می‌شود.  امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این رزمایش برابر لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «تهدید دشمن را جدی بگیرید و به جد عمل کنید» و همچنین به‌منظور کسب آمادگی رزمی و حفظ و ارتقای توان دفاعی یگان‌های عمل‌کننده این نیرو با اجرای رزم ناهمتراز بر مبنای دکترین عملیاتی و راه‌کنشی (به‌کارگیری نیروها در میدان نبرد) در مناطق جنوب شرق کشور و بخش‌های مختلف دیگری از مرزهای ایران اسلامی طراحی و برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7540/2/566049/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها