دیگه چه خبر؟




پیشنهاد توکلی به رئیسی درباره سند تحول قضایی

 خبر اول اینکه،احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضایی پیشنهاد تشکیل شورایی متشکل از سران قوا را برای اجرای بهتر سند تحول قضایی مطرح کرد. به گزارش الف، توکلی در بخشی از نامه خود به سید ابراهیم رئیسی آورده: سند تحول قضایی، منبعث از تکالیف تعیین شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های بسیار مترقی دارد که اجرای آن نیازمند مدیران جهادی و با انگیزه، بودجه و امکانات اقتصادی و از همه مهم‌تر، مطالبه‌گری مردم است. وی افزود: برای وفاق و همدلی سه قوه در اجرای این سند بسیار مؤثر در کارآمدی قوا، پیشنهاد می‌گردد برای عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر به استحضار مردم عزیز ایران اسلامی رسانده شود. مستحضرید سند مذکور نه تنها مطالبات بحق مردم را نسبت به دستگاه عدلیه، بلکه مطالبات به نظام اسلامی را نیز افزایش داده است، بنابراین ضرورت دارد دستگاه قضا نسبت به انجام مأموریت خطیر خود مصمم‌تر از گذشته عمل کند.

عذرخواهی محسن هاشمی بابت مواضع خواهرش

  خبر دیگر اینکه، محسن هاشمی، بابت مواضع بحث برانگیز خواهرش از مردم عذرخواهی کرد و در نامه‌ای سرگشاده خطاب به فائزه هاشمی از او خواست که این مواضع را اصلاح کند. فائزه هاشمی اخیراً گفته که دوست داشته ترامپ در انتخابات امریکا رأی بیاورد شاید فشارهای او منجر به تغییراتی در فضای سیاسی ایران شود. به گزارش ایسنا، روز گذشته محسن هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحبت‌های خواهرش متأسفانه دل اکثر دلسوزان آیت‌الله هاشمی و دل خانواده ما را رنجاند، از مردم هم عذرخواهی کرد. او همچنین در نامه‌ای سرگشاده خطاب به فائزه هاشمی با اشاره به اینکه مواضع وی برخلاف دلسوزان ایران و آیت‌الله هاشمی بوده، نوشته: «می‌دانم که در سال‌های اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رئیس جمهوری کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی! لذا ازتو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدید نظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.»

بمب شیمیایی در فضای انتخابات به روایت مشاور لاریجانی

 شنیدیم که، منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم اگر چه تأکید کرده که لاریجانی توانمندی بالایی برای اداره کشور و شناخت نسبت به مسائل داخلی و بین‌المللی دارد، اما گفته که او هنوز تصمیمی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته است. به گزارش اعتماد آنلاین او با بیان اینکه لاریجانی طرفدارانی در میان هر دو طیف سیاسی کشور دارد، درباره دلایل اینکه هنوز به انتخابات ورود نکرده، گفته: متأسفانه به اندازه‌ای فضای انتخابات را مسموم و سم‌پاشی کرده‌اند که چهره‌ای مثل لاریجانی تمایلی به ورود به این عرصه ندارد. من تصور می‌کنم بمب شیمیایی در فضای انتخابات زده‌اند. لاریجانی از حاشیه‌ها پرهیز می‌کند. حقیقت‌پور با اشاره به درگیری‌های مجالس هشتم تا دهم تحت مدیریت علی لاریجانی توضیح داد: جای تأسف است که برخی از اصولگرایان ارزش سرمایه‌های کشور را نمی‌دانند و از مسیری در کشور حرکت می‌کنند که مسیر برنامه‌ریزی دشمنان و مسیر مورد تأیید منافقین است چراکه منافقین به‌دنبال این هستند که چهره‌های نظام را پرحاشیه‌ و مسأله‌دار نشان دهند. لاریجانی ۱۲ سال مجلس را به نحو احسن مدیریت کرد و حالا آقایان ۶ ماه در مجلس بوده‌اند و دارند فرار می‌کنند.

درخواست نخست‌وزیر اسبق قطر برای گفت‌و‌گوی کشورهای عربی با ایران

 دست آخر اینکه، «حمد بن جاسم بن جابر» نخست‌وزیر اسبق قطر در رشته توئیتی خواستار گفت‌و‌گوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران شد. به گزارش جماران؛ وی نوشت: امروز بعد از پایان تنش بین کشورهای عضو شورای همکاری و رسیدن دولت جدید به کاخ سفید من بار دیگر معتقدم فرصت برای گفت‌وگو همچنان پابرجاست. توصیه می‌کنم این فرصت مغتنم شمرده شود و روی تنش فعلی میان امریکا و ایران بویژه با وجود دولت بایدن حساب باز نکنند. نخست‌وزیر اسبق قطر همچنین تأکید کرد: پیشتر هنگام تشدید تنش امریکا در زمان دولت ترامپ گفتم که بازکردنِ در گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] می‌تواند نتایج مهمی برای منطقه رقم بزند؛ چرا که این گفت‌وگو شاید به تنش در منطقه پایان دهد و اعتماد بین دو سوی خلیج [فارس] را تقویت کند. وی نوشت: ما نباید در آغاز این گفت‌وگو تردید کنیم؛ زیرا این گفت‌وگو به حل تنش‌های زیاد در اطراف ما کمک خواهد کرد. ما می‌دانیم که دیدگاه‌های مختلفی میان ما و ایران در خصوص مسائل مختلف وجود دارد؛ ولی این مسأله نباید مانع از انجام گفت‌وگو با ایران شود؛ چرا که ما با کشورهایی همکاری داریم که در بسیاری از چیزها با آنها هم‌رأی نیستیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7540/3/566052/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها