حضور دانش آموزان پایه های اول و دوم در مدرسه از اول بهمن



وزیر آموزش و پرورش گفت: در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم از اول بهمن ماه دایر هستند.
 محسن حاجی میرزایی درباره بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه، اظهار کرد: روز گذشته سه تصمیم مهم درباره آموزش و پرورش در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد؛ نخست آنکه کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور داشته باشند چرا که حلقه ارتباط و اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان هستند بنابراین برای کنترل اوضاع باید در مدرسه باشند. وی درباره تصمیم دوم گفت:‌ مقرر شد در پایه‌های اول و دوم دبستان که امکان آموزش از طریق فضای مجازی به نحو مناسب فراهم نیست و به آموزش حضوری دانش‌آموزان نیاز است در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر باشند؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از 10 نفر است با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته توزیع می‌شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.
وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم سوم عنوان کرد: مقرر شد در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از 50 نفر است در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس حضوری باشد چون تعداد دانش‌آموزان کم است و امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد. به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باید 10 نفر باشد و مجاز نیستند تعداد بیشتری را به کلاس‌های درس بیاورند.
حاجی میرزایی اظهار داشت: تقریباً در اکثر کشورها سیاست مربوط به بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته است چون سلامتی دانش‌آموزان مهم است اما دور بودن از آموزش تبعات نگران‌کننده‌ای دارد از سوی دیگر مجموعه مطالعات انجام شده نشان نمی‌دهد حضور در مدرسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شیوع بیماری تأثیر مثبتی داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی خانواده‌ها و معلم‌ها پیشنهاد تعطیلی دوهفته‌ای آموزش مجازی به علت خستگی ناشی از کار با وسایل و ابزار هوشمند را داده‌اند. به همکارانم مأموریت دادم که این پیشنهاد را بررسی کنند. این پیشنهاد از مناطق مختلف به ما داده شده و خواستیم که همکاران اختیارات قانونی ما را برای این کار بررسی کنند. با کلیت آن موافق هستیم باید ببینیم می‌توان شرایط آن را ایجاد کرد یا خیر؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7540/5/566065/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها