جستارهایی برای رهبری ارکستر واژه‌ها



کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» یکی از جامع‌ترین و تخصصی‌ترین آثار در حوزه فن‌بیان و آداب سخن‌وری است که به‌تازگی منتشر شده و پشتوانه آن علاوه بر دو دهه تجربه اجرا، گویندگی و سخنرانی، مجموعه‌ای از دریافت‌ها، باورها و برداشت‌ها از سفرهای تحقیقی و مطالعه برای بهره‌مندی از ممتازترین اندیشه‌های افراد صاحبنظر در چهار گوشه دنیاست و البته سال‌ها تدریس تخصصی و تألیف منابع بینارشته‌ای که علی اسدی در کارنامه
خود دارد.
تجربه، آگاهی و دانش نویسنده، این کتاب را به‌کتابی قابل توجه و در خور مرجعیت تبدیل کرده که در کنار اینها نظریه‌های کلاسیک و جدید سخنوری را نیز درخودجای داده است. استفاده از مثال‌های بومی و واقعی کاملاً ایرانی در کنار نمونه‌های بین‌المللی، کتاب را قابل استفاده برای اقشار مختلف جامعه کرده است و خودآموز بودن در ارائه مباحث آن را به کتابی سهل و ممتنع تبدیل کرده تا مطالب کلان علمی و تخصصی تا حد امکان ساده‌سازی و در حد فهم همه نوع مخاطبی عرضه قرار گیرد.
در کتاب «رهبری ارکستر واژه ها» برکاربردی بودن اهتمام جدی شده تا جایی که همه مباحث آن «علمی- عملی» بوده و در کنار مطالب تشریحی، آموزه‌های فنی علمی نیز به اثر سنجاق شده است.
در سال‌های اخیر کتاب‌های بسیاری با محوریت سخنرانی تجاری، انگیزشی منتشر شده که عاری از آموزش جامع تخصصی در زمینه‌های فنی پلاتوگویی و نور و صدا و تصویر و گریم و ده‌ها مبحث ویژه مجریان تلویزیونی بوده‌اند.
کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» به‌نویسندگی علی اسدی در چهار فصل، ساماندهی متن سخنرانی یا آماده‌سازی متن کلام قبل از سخنرانی، سازماندهی مقدمات و عوامل غیر‌متنی سخنرانی قبل از سخنرانی، بخش کلامی هنگام سخنرانی و بخش غیرکلامی هنگام سخنرانی تنظیم، تهیه و تدوین شده و انتشارات سیمای شرق در 457 صفحه آن را منتشر کرده است.

«رهبری ارکستر واژه ها»
نویسنده و مؤلف علی اسدی
سیمای شرق

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7540/20/566135/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها