دیگه چه خبر؟




تکذیب شایعات درباره کشتی کره‌ای

   خبر اول اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص احتمال آزادی کشتی کره‌ای تأکید کرد که هرگونه تحول در مورد کشتی کره‌ای منوط به نظر مقامات قضایی است و اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه فاقد وجاهت است. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده تصریح کرد: مواضع و تصمیم‌های قوه قضائیه صرفاً از طریق سخنگوی محترم این قوه اعلام می‌شود و اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه فاقد وجاهت است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: کشتی کره‌ای به دلیل ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در آب‌های خلیج فارس بر اساس دستور مقام قضایی توقیف شده و پرونده آن در مرحله دادرسی بوده و از این‌رو هرگونه تحول در مورد این موضوع موکول به نظر مقام محترم قضایی است. خطیب‌زاده  همچنین از صدور یک یادداشت رسمی هشدارآمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به امریکا خبر داد و گفت: در این یادداشت به طرف امریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را که مقر آنها در خاک امریکا است، متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد کشاند.

برقراری تلفن مستقیم برای محصورین

  خبر دیگر اینکه،  نرگس موسوی  خبر آزادی والدینش زهرا رهنورد و میرحسین موسوی را تکذیب کرد. به گزارش خبرآنلاین،  موسوی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد: «همراهان و دوستان گرامی از آنجا که در طول هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادی محصورین در فضای مجازی پخش شد که درست نبوده است، در پاسخ به سؤال‌های مکرر به اطلاع می‌رساند: تنها تغییر اخیر صورت گرفته، ابلاغ مجوز تلفن مستقیم برای والدین ما است. حال باید دید در این زمینه چه اقدامی صورت خواهد گرفت.»

 اجرای حکم احمدرضا جلالی متوقف شده

  دست آخر اینکه،   هلاله موسویان، وکیل مدافع احمدرضا جلالی گفت: موکلم همچنان در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین است و شرایط تغییر نکرده است. به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه حکم موکل قطعی شده اما اجرای حکم متوقف شده است، افزود: اوایل آذر ماه بود که موکل به قرنطینه بند ۲۰۹ اوین منتقل شد و از آن روز پیگیری‌های متعددی انجام دادیم و مطمئناً آن پیگیری‌ها مؤثر بوده که اجرای حکم متوقف شده است. موسویان اضافه کرد: با توجه به اینکه موکلم تابعیت کشور سوئد را نیز دارد، باید منتظر باشیم تا نتیجه مذاکرات دیپلماتیک ایران و کشور متبوع موکل مشخص شود. احمدرضا جلالی که تابعیت سوئد را نیز دارد، در سال ۹۵ بازداشت و به اتهام جاسوسی و همکاری با دول متخاصم محاکمه و به اعدام محکوم شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7544/3/566560/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها