اخبــــار




واکنش وزیر ارتباطات به مصوبه واگذاری مدیریت و نظارت محتوای مجازی به صدا و سیما
 آزموده را آزمودن خطاست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس برای سپردن مدیریت و نظارت بر محتوای مجازی به صداوسیما با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی باید مردمی باشد و نه سازمانی، نوشت: از تولیدات مردمی حمایت کنیم نه از تولیدات صدا و سیمایی برای مردم؛ آزموده را آزمودن خطاست.
به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشت: مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، راهگشا نیست.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی، باید مردمی باشد و نه سازمانی، تأکید کرد: از تولیدات مردمی حمایت کنیم نه از تولیدات صدا و سیمایی برای مردم. آزموده را آزمودن خطاست.
گفتنی است مدتی قبل اعضای کمیسیون تلفیق براساس مصوبه‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپردند. بر اساس این مصوبه، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی اختصاص داده شده که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد.

تغییر سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ به تأخیر افتاد

اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی  را که اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود  در پی سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تأخیر انداخت. به گزارش ایسنا، شرکت واتس‌اپ در یک پست وبلاگ اعلام کرد ما از افراد بسیاری درباره سردرگمی زیادی که در خصوص آپدیت سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ وجود دارد، شنیدیم و اطلاعات نادرست زیادی منتشر شده که باعث نگرانی شده و مایل هستیم به همه کمک کنیم اصول این پیام رسان و حقایق را درک کنند.
گفتنی است واتس‌اپ پیش از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه(20بهمن) با سیاست جدید موافقت کنند اما اکنون این مهلت را تا ۱۵ماه مه (26 اردیبهشت 1400) به تعویق انداخته است و تلاش می‌کند این تغییرات را بیشتر توضیح دهد. واتس اپ در سیاست حریم خصوصی به روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اطلاع دهد برخی از کسب و کارها بزودی از سرورهای فیس بوک استفاده می‌کنند تا پیام هایشان با مصرف کنندگان را در این سرورها ذخیره کنند. فیس بوک اعلام کرده که به این پیام ها برای هر نوع تبلیغات هدفمندی که باشند، دسترسی نخواهد داشت. زبان به کار گرفته شده در شرایط به روزشده استفاده از خدمات واتس‌اپ، باعث نگرانی افراد بسیاری درباره احتمال دسترسی فیس بوک به پیام های خصوصی آنها شده است. واتس‌اپ اعلام کرد این موضوع درست نیست و همه پیام های شخصی مبادله شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری شده می‌مانند. این شرکت اعلام کرد اگرچه اکنون همه از طریق واتس‌اپ خرید نمی‌کنند اما تصور می‌کنیم که در آینده افراد بیشتری از این طریق خرید خواهند کرد و لازم است که از این خدمات مطلع باشند. این به روزرسانی سیاست حریم خصوصی، امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیس بوک را توسعه نمی‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7544/18/566596/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها