اخبــــــــار



مرگ تلخ یک روزنامه نگار  

گروه حوادث/ شیده لالمی روزنامه نگار و دبیر اجتماعی روزنامه همشهری بر اثر گازگرفتگی در خانه‌اش جان باخت. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز خبر فوت ناگهانی شیده لالمی 38 ساله  روزنامه نگار حرفه‌ای و با سابقه کشور بر اثر گاز گرفتگی اعلام شد.

خسارت زلزله به 15 روستای هرمزگان

گروه حوادث/  وقوع دو زمین لرزه به بزرگی ۵.۵ و 4.5 ریشتر در دو روز متوالی بندر کنگ در استان هرمزگان را لرزاند که 15 روستا از جمله روستاهای «سایه خوش» و «دژگان» و «کلاتو» و «برکه سفلین» بیشترین خسارت را متحمل شدند اما هیچکدام از این زمین لرزه‌ها تلفات جانی نداشته است.
مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بعد از وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب هلال احمر به محل حادثه رفتند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد که خسارت این زلزله درحد ریزش آوار و ترک خوردگی دیوار بوده اما در روستای کلاتو ۸۰ درصد خانه‌ها آسیب دیده است.
حسن‌زاده تصریح کرد: تاکنون برای نزدیک به ۱۰۰ خانوار روستاهای آسیب دیده از زلزله چادر نصب شد و ۱۰۰چادر دیگر هم برای نصب ارسال شده تا خانوارها براحتی بتوانند اسکان پیدا کنند. ضمن اینکه تأمین نیازهای اولیه مثل پتو، چراغ گرم‌کن ونفت انجام شده است. زلزله نخست که روز شنبه رخ داد ۸۰ واحد و در زلزله روز یکشنبه ۱۹۰ واحد آسیب دیده که ۱۲۵ واحد تعمیری و ۷۵ واحد نیز احداثی است که با توجه به خشت وگلی بودن مصالح این واحدها باید نوسازی شوند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان درباره کمک هزینه نوسازی واحدهای آسیب دیده نیز گفت: برای هر واحد مسکونی 85 میلیون تومان وام با بهره ۴درصد و ۱۵ساله در نظر گرفته شده که 10 میلیون تومان آن بلاعوض است.

امداد‌رسانی به روستاهای آسیب دیده توسط هلال احمر
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان دومین مسئول، از ارزیابی ۱۵ روستای زلزله‌زده هرمزگان توسط گروه‌های ارزیاب هلال‌احمر خبر داد و گفت: گزارش ارزیابی شده دریافتی حاکی از ترک خوردگی دیوارهای برخی منازل روستایی است. محمدحسن قوسیان مقدم در این باره گفت: همچنین این زمین‌لرزه یک مصدوم(مرد ۳۵ ساله خراشیدگی ساق پای راست) در هنگام فرار برجای گذاشته که جراحت جزئی داشته و به‌صورت سرپایی مداوا شده است. میثم جعفرزاده مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو نیز   گفت: در منطقه زلزله‌زده استان هرمزگان  شرایط آب نرمال است و دو آب شیرین‌کن وارد مدار شده و در بخش برق نیز هیچ مشترک بدون برقی وجود ندارد.


دستگیری زنان خواننده در کرمانشاه

گروه حوادث/ انتشار کلیپ آوازخوانی چند زن در فضای مجازی منجر به دستگیری همه عوامل مرتبط به ساخت و انتشار این کلیپ در کرمانشاه  شد.  سرهنگ ‌حسن حیدری‌، رئیس پلیس امنیت عمومی استان در این‌باره گفت: پس از انتشار کلیپی با موضوع آوازخوانی چند خانم در یک مراسم هنجارشکنانه در شبکه‌های اجتماعی که نزد افکار عمومی بازتاب منفی داشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد این اقدام به سفارش یکی از واحدهای صنفی و با هدف تبلیغات توسط یکی از کانون‌های تبلیغاتی شهر کرمانشاه صورت گرفته است. با هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی همکاران ما نسبت به دستگیری خانم‌های خواننده، صاحب واحد صنفی و صاحب کانون تبلیغاتی اقدام کردند. در ادامه نیز واحد صنفی و دفتر کانون تبلیغاتی پلمب و پیج‌های انتشار دهنده این کلیپ نیز توسط پلیس فتا مسدود شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7544/20/566606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها