دیگه چه خبر؟




واکنش قوه قضائیه به  توهین علیه رئیس جمهوری
   خبر اول اینکه،  سردبیر خبرگزاری قوه قضائیه «میزان» با انتشار یادداشتی به این پرسش که «چرا قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم به ماجرای توهین به رئیس‌ جمهوری وارد نمی‌شود»، پاسخ داد و نوشت: «براساس قانون دادستان نمی‌تواند بدون اعلام شکایت از ناحیه شاکی خصوصی دستور تعقیب و رسیدگی صادر کند.» سردبیر میزان با بیان اینکه «بعد از اظهارات نامناسب درمورد رئیس ‌جمهوری در برنامه تلویزیونی برخی مطالبه می‌کنند قوه ‌قضائیه به عنوان مدعی‌العموم ورود کند» این افراد را به قانون جدید «کاهش‌ مجازات ‌حبس ‌تعزیری» ارجاع داد و افزود: «با توجه به قانون جدید، دایره شمول جرایم قابل گذشت توسعه یافته و برخی از مواد قانون مجازات اسلامی  از جمله ماده ۶۰۹  این قانون با عنوان هتک حرمت مقامات رسمی کشور در زمره جرایم قابل گذشت قرار گرفته و در این جرایم ورود و رسیدگی قوه قضائیه نیازمند شکایت رسمی از ناحیه مقامات مذکور است.»
حکم انفصال از خدمت برای شهردار اسبق کرج
  خبر دیگر اینکه،   شهردار اسبق کلانشهر کرج  به تبعید و انفصال از خدمت محکوم شد. به گزارش ایسنا، دادگاه تجدید نظر استان البرز علی ترکاشوند را به اتهام سوء استفاده از مقام در جهت نقض مقررات در معاملات دولتی به انفصال از خدمات دولتی و عمومی به مدت پنج سال، منع اقامت در استان البرز و تهران به مدت دو سال و انتشار حکم محکومیت در یکی از روزنامه‌های محلی استان البرز محکوم کرده است.

حضرتی: فرزندم خریدار تابلو آغداشلو نیست
  شنیدیم که،   قائم مقام حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به دادستان کل کشور، از او خواست تا به حواشی حراج تهران رسیدگی کند. به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی در نامه‌ای به محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور از او خواست تا به حواشی پیش آمده درباره حراج تهران و ادعای ارتباط دادن برخی از فروش‌ها با فرزندانش رسیدگی کند. حضرتی با بیان اینکه اشاعه دهندگان خبر دروغ خرید یکی از آثار گرانقیمت هنری در این حراج  توسط فرزند او درصدد تشویش اذهان عمومی و تخریب شخصیت او و خانواده‌اش بوده‌اند، خواستار آن شد که دادستانی کل کشور از باب تظلم خواهی به ماجرا وارد شده و از طریق اعلان عمومی خریدار یا خریداران این اثر هنری را به ملت شریف ایران معرفی کند. پیش‌تر برخی افراد مدعی شده بودند که یکی از فرزندان این نماینده سابق مجلس تابلو آیدین آغداشلو را به قیمت 12 میلیارد تومان خریده است.

اسفند، دادگاه سه نفر از متهمان حوادث آبان
  با خبر شدیم که،   وکیل مدافع یکی از متهمین حوادث آبان‌ماه از اعاده دادرسی پرونده موکلش و دو متهم دیگر در اسفند ماه خبر داده است. به گزارش ایلنا، حسین تاج درخصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش محمد رجبی گفته رسیدگی به پرونده در شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب برای اسفندماه تعیین وقت شده است و منتظریم تا دادگاه برگزار شود. محمد رجبی، سعید تمجیدی و امیرحسین مرادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان سال ۱۳۹۸ هستند که قاضی صلواتی اسفند سال گذشته آنها را محاکمه و حکم اعدام‌شان را صادر کرده بود و اوایل دی ماه دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی این سه متهم را پذیرفت و دستور رسیدگی مجدد صادر کرد.

ادعای ریاض: دست ما به سوی ایران دراز است
  دست آخر اینکه،  «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی العربیه مدعی شد که ریاض از صلح با ایران استقبال می‌کند؛ اما این تهران است که به توافقات خود پایبند نیست.
به گزارش ایرنا وی ادعا کرد: درخواست گفت‌وگوی ایران بی‌فایده و با هدف وقت‌کشی و فرار از بحران‌هایش مطرح شده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها آمادگی خود را برای گفت‌و‌گو با ریاض اعلام کرده؛ اما این سعودی‌ها بودند که به دلیل زیاده‌خواهی‌ها از مذاکره طفره رفته‌اند. وزیر خارجه عربستان سعودی درباره برجام نیز گفت: ما با امریکا درخصوص توافق با ایران رایزنی خواهیم کرد تا توافق قوی باشد. بن فرحان همچنین مدعی شد که ضعف توافقات سابق به‌خاطرعدم هماهنگی با کشورهای منطقه است. کشورهای اروپایی متوجه نواقص توافق قبلی با ایران شده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7549/3/567209/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها