انتصاب نخستین سیاهپوست در رأس پنتاگون



گروه جهان/ سنای امریکا با رأی اکثریت قاطع، صلاحیت «لوید آستین» گزینه منتخب «جو بایدن» برای وزارت دفاع را تأیید کرد تا این ژنرال بازنشسته نخستین آفریقایی امریکایی باشد که بر عالی‌ترین کرسی پنتاگون تکیه می‌زند.
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، «آستین» در حالی تأیید صلاحیت شد که از 100 سناتور جمهوریخواه و دموکرات تنها 2 نفر به او رأی مخالف دادند. سناتور «جک رید»، دموکرات ارشد کمیسیون نظامی سنا گفت: «ژنرال آستین، یکی از معدود فرماندهان شایسته‌ای است که در دوران طولانی و متمایز خود در ارتش امریکا آن را به اثبات رسانده است. او در زمانی ریاست وزارت دفاع را خواهد گرفت که اولویت‌های استراتژیک امریکا با افزایش فضای رقابتی با چین و روسیه تغییر کرده است.» رئیس جدید پنتاگون کمتر از 5 سال قبل بازنشسته شده بود و نیاز بود تا ابتدا کنگره صلاحیت او را برای این سمت تأیید کند.
بنابراین او روز پنجشنبه با آرای 326 بر 78 مجلس نمایندگان و موافقت 67 بر 27 سنا، واجد شرایط احراز پست عالی‌ترین مقام وزارت دفاع شد. این وزیر 67 ساله «بایدن» در سال 1975 از آکادمی نظامی امریکا در «وست پوینت» فارغ‌التحصیل شده بود و با عنوان ستوان دومی در ارتش وارد شد و با ارتقای جایگاه در سال 2013 مأموریت‌هایش در خاورمیانه را آغاز کرد.
او پس از 41 سال با جایگاه ژنرالی و با 4 ستاره بازنشسته شد. آشنایی «آستین» با «بایدن» به سال 2011-2010 و مأموریت تخلیه نظامیان از عراق بازمی گردد. او در اولین تماس تلفنی خود با دبیر کل ناتو مذاکره کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7549/4/567214/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها