ایران در ایران




کاروانسرای شاه‌عباسی از زندان سمنان آزاد شد

سمنان - شهردار سمنان از آغاز تخریب حصارهای پیرامونی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان و دیوارهای بلند زندان سمنان خبر داد و گفت: بعد از انتقال زندانیان و اخذ مجوزهای لازم این بنای تاریخی بعد از چهار دهه آزاد و در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، سیدمحمد ناظم رضوی در حاشیه مراسم تخریب دیوارهای زائد ساخته شده در حاشیه این بنای تاریخی  اظهار کرد: تخریب این دیوارها بعد از توافق انجام شده با مسئولان اداره کل زندان‌های استان و دیگر دستگاه‌های مسئول انجام شده است. وی از آغاز فرآیند مرمت این کاروانسرای تاریخی بعد از تخریب دیوارها خبر داد و افزود: فرآیند مرمت به وسیله شهرداری سمنان و زیر نظر میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.
شهردار سمنان با اشاره به برنامه‌های شهرداری در ارتباط با این بنای ارزشمند تصریح کرد: این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد. این مدیر ارشد شهری با بیان اینکه تخریب با بیل و کلنگ در حال انجام است، افزود: به علت حساسیت و ارزش تاریخی بالای این بنا  بخش عمده تخریب با بیل و کلنگ در حال انجام است .
کاروانسرای سمنان که در مرکز استان واقع شده یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان است. این بنا که دارای ۴۰۰ سال قدمت است در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است.
از این کاروانسرای تاریخی در چهار دهه گذشته به عنوان زندان استفاده می شده و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بوده که خوشبختانه  با آغاز روند تخریب، رنگ واقعیت به خود گرفت.

۵ شهرداری خراسان جنوبی به دادگاه معرفی شدند

مدیرکل حفاظت، محیط‌ زیست استان خراسان جنوبی گفت: پنج شهرداری استان به‌ دلیل دفن نامناسب پسماند از ابتدای امسال به دادگاه‌ها معرفی شدند.
به گزارش ایلنا حسن اکبری گفت: محیط‌ زیست خراسان جنوبی از ابتدای سال،۲۰۰ اخطاریه به علت مدیریت بد پسماند برای واحد‌های پسماند و زباله گاه‌ها صادر کرده است. وی افزود: برخی شهرداری‌ها هم به‌صورت مقطعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند، اما تداوم نداشته و باید بازدیدهای مداوم انجام و اخطارهای لازم داده شود. مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه محیط‌ زیست این استان در حوزه پسماند‌های عادی با مشکل مواجه است، افزود: متأسفانه روش دفن زباله مناسب نیست. اکبری افزود: قانونگذار می‌گوید پسماند باید از مبدأ جمع‌آوری و تفکیک شود و مواد بازیافتی، بازیافت و مابقی کمپوست و جمع‌آوری بهداشتی شوند که متأسفانه این اتفاق در استان ما نمی‌افتد.
اکبری گفت: طرح تفکیک از مبدأ با اینکه تصویب شده، اما اجرایی نمی‌شود و هنوز طرح موفقی برای تفکیک زباله از مبدأ نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7549/6/567226/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها