شروع نیم فصل دوم لیگ برتر

توقف استقلال و برد پرسپولیس


گروه ورزشی/ هفته شانزدهم لیگ برتر دیروز با انجام 8 بازی پشت سرگذاشته شد. در بازی‌هایی که از ساعت 15 به صورت همزمان آغاز شد، نفت مسجدسلیمان برابر تراکتور در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان به تساوی 1-1 رسید. سجاد جعفری (76) برای نفت و محمد عباس‌زاده (93) برای تراکتور گلزنی کرد تا شاگردان رسول خطیبی برابر میزبان 10 نفره خود از شکست نجات پیدا کنند. بازی نساجی و آلومینیوم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم 1-1 شد. فرزاد زامهران (17) برای نساجی و سیدمهدی حسینی (56) برای اراکی‌ها گل زدند. دیدار ماشین‌سازی و شهرخودرو در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز با تساوی 1-1 خاتمه یافت. سینا عبداللهی(24) برای ماشین‌سازی و معراج پورتقی (90) گل زدند. پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس 2–0 صنعت نفت را از پیش‌رو برداشت. سامان فلاح (8) و ابراهیم صالحی (89) برای شاگردان مهدی تارتار گلزنی کردند. سپاهان هم از ساعت 15:45 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان گل‌گهر بود و با گل سجاد شهباززاده (68) 1-0 به پیروزی رسید تا امیر قلعه‌نویی برابر تیم سابقش بازنده شود.
آغاز بدون برد آبی‌ها در نیم فصل دوم
در یکی دیگر از دیدارهای ساعت 15 مس و استقلال در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان به مصاف هم رفتند. محمود فکری در این بازی سیدحسین حسینی را به جای محمدرشید مظاهری که همراه تیم نبود، درون دروازه قرار داد و محمدحسین مرادمند هم پس از چند بازی مصدومیت به ترکیب اصلی آبی‌ها برگشت. البته محمد نادری، فرشید باقری، مسعود ریگی و شیخ دیاباته هم به ترکیب اصلی اضافه شدند تا شاهد تغییرات عمده‌ای در ترکیب اصلی استقلال باشیم. مهدی قایدی هم با اینکه 11 روز در تمرینات استقلال غیبت داشت، با صلاحدید فکری در ترکیب اصلی قرار گرفت! ضمن اینکه برای اولین بار امیر ارسلان مطهری در این فصل از ترکیب اصلی استقلال خارج شد. در این شرایط بازی با حمله‌ استقلال آغاز شد و قایدی دقیقه ۲ توپ را به فرشید اسماعیلی داد اما ضربه او در محوطه جریمه با واکنش داود نوشی صوفیانی دروازه‌بان میزبان همراه شد. در ادامه استقلال سعی داشت فشار را روی دروازه رفسنجانی‌ها نگه دارد اما شاگردان محمد ربیعی سعی کردند کنترل بازی را در دست بگیرند و دقیقه ۱۵ ضربه ایستگاهی تماشایی قائم اسلامی‌خواه را حسینی از گوشه دروازه بیرون کشید اما توپ برگشتی به محسن طرحانی رسید و پاس در عرض این بازیکن را مسیح زاهدی با جای‌گیری عالی در محوطه 6 قدم استقلال به گل تبدیل کرد. در ادامه استقلالی‌ها تلاش کردند توپ و میدان را در اختیار بگیرند اما تلاش آنها راه به جایی نبرد. دقایق ۳۹ و 43 دروازه‌بان استقلال دو ضربه توسط بازیکنان میزبان را دفع کرد تا نیمه اول با برتری یک گله مس پایان یابد. استقلال با شروع نیمه دوم برای جبران به میدان آمد و دقیقه 52 ارسال قایدی از روی نقطه کرنر با ضربه سر فرشید باقری همراه شد و توپ پس از برخورد به حامد نورمحمدی وارد دروازه مس شد تا فکری نفس راحتی بکشد و باقری را که تا چند وقت پیش مغضوبش بود در آغوش بگیرد. دقیقه 55 شوت خطرناک نادری با اختلاف کمی از کنار دروازه مس به بیرون رفت. دقیقه 68 دیاباته می‌توانست روی اشتباه مدافعان مس گلزنی کند که ضربه بی‌دقت او به اوت رفت. دقیقه 71 فکری 2 تعویض داشت و سید احمد موسوی به جای ریگی و آرش رضاوند به جای فرشید اسماعیلی وارد زمین شدند. دقیقه 81 هم مطهری جای دیاباته و متین کریم‌زاده به جای نادری به زمین رفتند اما این تعویض‌ها ثمری نداشت و بازی 1-1 تمام شد تا استقلال نیم فصل دوم را هم بدون برد آغاز و به یک امتیاز خارج از خانه بسنده کند.
صدرنشینی مطمئن تیم یحیی با سایپا
پرسپولیس از ساعت 17:25 در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا بود. یحیی گل‌محمدی در این بازی تقریباً از همان ترکیب بازی‌های قبل استفاده کرد و تنها تغییرش حضور محمدحسین کنعانی زادگان به جای کمال کامیابی‌نیا بود که بعد از 6 بازی غیبت به‌خاطر مصدومیت به ترکیب پرسپولیس بازگشته بود. مشکی‌پوشان پرسپولیس بازی را با گل آغاز کردند و دقیقه ۶، حرکت انفرادی سیامک نعمتی در داخل محوطه جریمه و پاس او به سیدجلال حسینی، با شوت محکم او همراه شد و توپ با عبور از میان پاهای محمدحسین اکبر منادی دروازه‌بان سایپا تبدیل به گل شد تا کاپیتان محبوب پرسپولیس برای چهارمین بار در این فصل موفق به گلزنی شود. دقیقه ۳۴، ارسال تند و دقیق سعید آقایی به روی دروازه از مقابل امید عالیشاه عبور کرد و او نتوانست دروازه خالی سایپا را باز کند. دقیقه ۴۰، آقایی ارسال دقیق دیگری انجام داد ولی ضربه سر وحید امیری را اکبرمنادی دفع کرد و به کرنر فرستاد و نیمه اول با همان یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید. سایپا نیمه دوم را به قصد جبران گل خورده آغاز کرد و دقیقه 46 نفوذ ابوالفضل جلالی از جناح چپ زمین و شوت محکم او از زاویه بسته را لک دفع کرد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به بیرون رفت. دقیقه 73 پرسپولیس اولین تعویض خود را انجام داد و محمدمهدی مهدی خانی به جای عالیشاه به میدان آمد. دقیقه 76 سانتر خوب نعمتی از سمت راست با ضربه سر امیری همراه شد که توپ با اختلاف کمی از دروازه سایپا به بیرون رفت. دقیقه 81 مهدی عبدی به جای امیری به میدان آمد و در همین لحظه هم شوت خوب و زمینی مهدی خانی از پشت محوطه جریمه سایپا با فاصله کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت. دقیقه 87 اکبر منادی در دو لحظه پیاپی مانع گلزنی احسان پهلوان و عبدی شد ولی این بازی در نهایت با همان یک گل به پایان رسید تا پرسپولیس با 33 امتیاز از جایگاه خود در صدر مطمئن شود. در آخرین بازی دیروز هم فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز 1-0 ذوب‌آهن را با گل آیاندا پاتوسی (15) شکست داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/1/570991/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها