اخبــــار



در وبینار «سلیمان کتانی و امامت ارزش‌ها» قرائت شد
بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی

در وبینار «سلیمان کتانی و امامت ارزش‌ها» که به همت رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برگزار شد، بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی قرائت شد.
به گزارش ایسنا، به مناسبت گرامیداشت یکصد و نهمین سالگرد ولادت و هفدهمین سال درگذشت ادیب بزرگ و سرشناس مسیحی لبنانی سلیمان کتانی و همزمان با ولادت باسعادت امیرمؤمنان علی(ع)، وبیناری با عنوان «سلیمان کتانی و امامت ارزش‌ها» برگزار شد و بخشی از خاطرات دیدار وی با رهبر انقلاب قرائت شد.
بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
بگذارید یک خاطره‌‏ای از این کتاب آقای سلیمان کتّانی بگویم. دو کتابِ ایشان به فارسی ترجمه شده؛ یکی الامام علی و یکی فاطمه‌‏الزّهراء؛ در هر دو ترجمه، مترجم پهلوی من بوده و ترجمه می‌کرده؛ از عجایب است! یکی‌شان آقای جلال فارسی است، نشسته بود و ترجمه می‌کرد، من هم کار دیگری داشتم می‌کردم اما با ما بود و در شرایطی بود که او نه، اما من فراری بودم. و اما آن [کتاب] فاطمه‏‌الزّهراء را مرحوم آسید جعفر قمی ترجمه کرده ــ پسر مرحوم آیت‌‏اللّه‏ قمی ــ و من باز در آن‏ وقت در اطراف مشهد فراری بودم و او هم گفت که من هم می‌خواهم با تو بیایم. او فراری نبود [اما] آمد با من و همراه من و من خیلی به او در آن ترجمه کمک کردم. این حقی است که من به گردن [آقای] سلیمان کتانی دارم!
حالا که با ایشان مخاطبه شد [بگویم] ما خیلی خوشحالیم که یک قلم خوب و ذوق وافر و اطلاعات وسیعی از ایشان ـ که یک نویسنده‏ معروفی است- به کار رفته برای معرفی دو نفر از اعیان اهل‌ بیت پیغمبر و من به‏ عنوان فرزند آن دو بزرگوار از شما تشکر می‌کنم.

جهانگیری: بازسازی امید در جامعه مهم‌ترین مسأله کشور است

معاون اول رئیس جمهوری بازسازی و احیای امید و اعتماد را مهم‌ترین مسأله عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند و سازمان‌های مردم‌نهاد و خانه‌های مرتبط با جوانان می‌توانند با گفت‌وگو و تضارب آرا پیشنهادات و راهکارهای خود را در اختیار شورای عالی جوانان قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در سی و نهمین جلسه شورای عالی جوانان که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی مردم بویژه جوانان گفت: در شرایط کنونی دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان کشور نسبت به آینده مأیوس و بدبین شده و به اعتماد آنها به خود و کشور آسیب بزنند که باید برای مقابله با این تحرکات برنامه‌ریزی کرد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف و اولویت‌های شورای عالی جوانان باید افق‌گشایی پیش روی کشور و جوانان باشد، گفت: امروز مهم‌ترین مسأله این است که چگونه می‌توان امید و اعتماد را به جامعه بازسازی و احیا کرد. در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئول هستند و مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد و خانه‌های مرتبط با جوانان می‌توانند با گفت‌وگو و تضارب آرا پیشنهادات و راهکارهای خود را در اختیار این شورا قرار دهند.

لاوروف: به سوی همکاری‌های گسترده با ایران
حرکت می‌کنیم

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر موضع کشورش برای توسعه همه‌جانبه روابط ایران و روسیه گفت: به سوی همکاری‌های گسترده با ایران حرکت می‌کنیم. لاوروف در نشست با رسانه‌های خارجی  در روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه «به اذعان مقامات تهران و مسکو ایران و روسیه همکاری‌های سیاسی و امنیتی و منطقه‌ای خوبی دارند اما در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نیازمند تقویت است» ارزیابی شما چیست؟ گفت: روابط ما با ایران بسیار دوستانه است و در حوزه‌های مختلف گسترش می‌یابد. روابط ایران و روسیه به گونه‌ای است که امکان توسعه روابط تهران با کشورهای غربی را نفی نمی‌کند و ما مخالف چنین روابطی نیستیم. وزیر خارجه روسیه گفت: در مورد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برای حل مسأله هسته‌ای ایران (برجام) شاهد موضع پیگیرانه ایران در اجرای این توافق بودیم که مفاد آن را داوطلبانه اجرا می‌کرد. اما امریکا دو سال پیش که از برجام خارج شد گروه تروئیکای اروپا هیچ اقدام قابل توجهی نکرد.
لاوروف گفت: به اتحادیه اروپا اجازه نمی‌دهند که مستقل باشد و فرانسه خواهان استقلال این اتحادیه است و چندی پیش امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از چنین دیدگاهی سخن گفت. اما آلمان اعلام کرد تنها کشوری که از اتحادیه اروپا می‌تواند حمایت کند، امریکاست. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با تأکید بر لزوم گسترش همکاری با ایران اظهار داشت: با ایران همکاری‌های دوجانبه را توسعه می‌دهیم اما تحریم‌ها به ساختار همکاری‌ها ضربه زدند. وی افزود: بسیاری از شرکت‌های ما که با امریکا همکاری می‌کنند، مشارکت با ایران را متوقف کردند. لاوروف با اشاره به تهدیدهای امریکا برای مجازات شرکت‌ها و کشورهایی که با ایران همکاری می‌کنند، اظهار داشت: با این وجود مبادلات بازرگانی ما به آرامی گسترش می‌یابد. وی افزود: پرداخت‌های روسیه و ایران با ارزهای ملی صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم از سیستم مالی که به دلار وابسته نباشد استفاده کنیم.

شیوه ثبت نام در انتخابات شوراها اعلام شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره شش خود زمانبندی و جزئیات ثبت نام الکترونیک و حضوری داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر را اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه مورخ ۲۰-۱۲-۱۳۹۹ آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ
۲۶-۱۲-۱۳۹۹ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت. داوطلبان برای ثبت نام می‌توانند به چهار روش اقدام کنند: ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام؛ ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام؛ ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام؛ ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰).

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/2/571009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها