دیگه چه خبر؟



امریکا به استرداد اموال صدا و سیما موظف شد

 خبر اول اینکه، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد، «دیوان داوری دعاوی ایران ـ امریکا مستقر در لاهه هلند، دولت امریکا را به استرداد اموال رسانه ملی یا پرداخت مابه‌ازای آن به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار محکوم کرده است؛ حکمی‌ که قطعی است و بزودی اجرایی می‌شود.» طرح دعوی صدا و سیما علیه دولت امریکا به استرداد تعدادی از ادوات موسیقی بازمی‌گردد که دیوان داوری ایران و امریکا پس از بررسی موضوع در یک بازه زمانی طولانی، رأی به محکومیت دولت امریکا صادر کرد. تجهیزات یاد شده توسط یکی از کارمندان سابق نمایندگی رادیو و تلویزیون ایران در نیویورک برای سازمان خریداری شده بود که دولت امریکا مانع از انتقال آن‌ها به ایران شد. رأی بدوی دیوان شامل موضوعات متعدد و بالغ بر ۶۹۱ صفحه، سال گذشته (بیستم اسفند ١٣٩٨) صادر شد، ولی با اعتراض طرفین به برخی مفاد آن، اخیراً این رأی به صورت «قطعی» درآمده و در نهایت دولت امریکا به استرداد ادوات مورد نظر محکوم شده است.

ادعای یک امام جمعه درباره کرونا

 خبر دیگر اینکه، در ویدئویی که از سوی اعضای دفتر عبدالحسین خسروپناه، امام جمعه موقت دزفول استان خوزستان منتشر شده، او درباره داروی کرونا گفت: من هر سه بار که مبتلا به کرونا شدم، داروی امام کاظم و داروی امام رضا به من کمک کرد. به گزارش خبرآنلاین، وی گفت: بار دومی که به کرونا مبتلا شدم، سرفه‌های شدید و مسلسل واری داشتم که قطع نمی‌شدند. انواع داروها و طب سنتی را استفاده کردم اما فایده‌ای نداشت. داروی سئال یا داروی امام رضا و رازیانه جواب داد. ۳ شب از این دارو استفاده کردم و جواب داد. جالب اینجاست که هر کدام از دوستانی که مشکلات ریوی دارد، من به آنها داروی سئال را توصیه کردم تقریباً همه موارد جواب داده است.

بازدید هیأت مجلس از محل حادثه سراوان

 شنیدیم که، هیأتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در سفر به سیستان و بلوچستان از محل حادثه شمسر سراوان دیدن کردند. ملک محمد فاضلی نماینده سراوان، در گفت‌وگو با  ایرنا اظهار داشت: پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، عمران، انرژی و اجتماعی در بازدید از مناطق حادثه سراوان حضور دارند. وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر بازدید از منطقه حادثه سراوان، نشستی با مردم این منطقه خواهند داشت.

بایدن به دنبال دور کردن ریاض از پرونده هسته‌ای

 دست آخر اینکه، روزنامه العرب، نزدیک به عربستان سعودی نوشت: دولت جدید امریکا با فشار سیاسی به عربستان اعلام کرد گزارش آژانس اطلاعات مرکزی در مورد ترور خاشقجی را منتشر خواهد کرد تا حمله واضحی را علیه ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان ترتیب دهد. به عقیده تحلیلگران عرب و غربی، هدف از این اقدام، دور کردن ریاض از ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران است. به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: با گذشت یک ماه از عمر دولت جو بایدن، براساس اطلاعات افشا شده مشخص شده که واشنگتن در حال تلاش برای برکناری بن سلمان از منصب ولایتعهدی است. کمی قبل از تماس بایدن با پادشاه سعودی، حمله دیپلماتیک و رسانه‌ای علیه عربستان در ایالات متحده افزایش یافت که به عقیده تحلیلگران، هدف از آن، گرفتن امتیازاتی از ریاض در پرونده یمن و پرونده هسته‌ای ایران است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/3/571014/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها