آسیـــا




نامزد خاشقجی: بن سلمان را مجازات کنید

سه روز پس از انتشار گزارش اطلاعاتی امریکا درباره دست داشتن بن سلمان در قتل روزنامه‌نگار مطرح منتقد آل سعود، نامزد جمال خاشقچی در بیانیه‌ای، خواستار مجازات هر چه زودتر ولیعهد سعودی شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مطرح منتقد آل سعود که سال ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری کشورش در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسیده است، در بیانیه خود تأکید کرد: مجازات بدون تأخیر ولیعهد سعودی که دستور قتل وحشیانه یک فرد بی گناه را داده، ضروری است. این تقاضاها در حالی مطرح شده است که به دنبال انتشار گزارش قتل خاشقجی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود ۷۶ تبعه سعودی شامل تعدادی از مقام‌های ریاض، خانواده‌های آنها و برخی از اعضای گارد سلطنتی سعودی مشمول محدودیت‌هایی خواهند شد. اما برای بن سلمان به ‌رغم صدور دستور قتل خاشقچی تحریم و یا محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

رسوایی میهمانی پسر نخست‌وزیر ژاپن

مسئول روابط عمومی نخست‌وزیر ژاپن در پی رسوایی میهمانی پرهزینه‌ای که پسر نخست‌وزیر در آن دخیل بود، از سمتش استعفا کرد؛ خود نخست‌وزیر نیز مجبور شد تا از مردم کشورش عذرخواهی کند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن در پارلمان این کشور گفت:‌ من بشدت بابت اوضاع پیش آمده که تضعیف کننده اعتماد مردمی به دولت است، پشیمان هستم. عذرخواهی مرا بپذیرید. این اظهار پشیمانی و عذرخواهی از سوی نخست‌وزیر ژاپن در بحبوحه استعفای ماکیکو یامادا، مسئول روابط عمومی دفتر نخست‌وزیر ژاپن صورت گرفته که در میهمانی پرهزینه ۷۰ هزار ینی برای هر نفر (۷۰۰ دلار) «سایگو سوگا»، پسر نخست‌وزیر و سایر اعضای کمپانی فیلمسازی «توهوکوشینشا» شرکت کرده بود.
این کمپانی خدمات و سرویــــــس‌های شبـــــــــــکه‌های ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد؛ انتشار این خبر باعث شد تا خانم یامادا از سمتش کناره‌گیری کند.

پسر نتانیاهو جریمه شد

دادگاه رژیم صهیونیستی پسر نخست‌وزیر این رژیم را به جرم افترا به پرداخت جریمه مالی محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دادگاه صلح رژیم صهیونیستی در کفار سابا به یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور داد که نیم میلیون شکل (واحد پول اسرائیل) به دانا کاشدی، فعال حزب آبی سفید پرداخت کند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که پسر نتانیاهو در توئیتر به روابط گرم دانا کاشدی و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب آبی سفید اشاره کرده بود.
روزنامه معاریو نوشت که پسر نتانیاهو احتمالاً برای لغو حکم تلاش کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/4/571021/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها