شمار فوتی‌های کرونا در کشور دوباره ۳ رقمی شد



گروه اجتماعی/ با جان باختن 108 بیمار کووید-19 تعداد قربانیان کرونا دوباره سه رقمی شد. این اولین بار است که پس از فروکش کردن موج سوم تعداد رکوردهای فوت کرونا در ایران به 108 مورد مرگ در 11 اسفند افزایش یافت. آخرین بار 18 دی ماه بود که عدد و رقم مرگ و میر‌های کرونایی با فوت 103 مورد فوتی سه رقمی بود. دیروز ظهر و به‌دنبال ارائه گزارشی روزانه از آخرین وضعیت ابتلا و فوت کووید-19 در کشور سخنگوی وزارت بهداشت از رکورد جدید فوت روزانه در 53 روز گذشته خبر داد. به گفته سیما سادات لاری در فاصله 10 و 11 اسفند، 108 نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند و این مرگ سه رقمی در حالی ثبت شده که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ویروس جهش یافته انگلیسی که هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور در حال گردش است چندین برابر ویروس قبلی قدرت سرایت دارد و مهم‌ترین سد مقابله با ویروس جهش یافته، تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک، پرهیز از تردد غیرضروری و محدود شدن جمع‌های خانوادگی است.وی بیان کرد: ممکن است شما عزیزان از بیان مکرر توصیه‌های بهداشتی توسط مسئولان بهداشتی کشور خسته شده باشید، ولی کووید ۱۹ از ما خسته نشده و این بار سرکش‌تر و مهاجم‌تر از قبل در کمین است.شیب نمودار فوت و بستری کرونا در حالی روبه صعود گذاشته که احتمال آغاز موج چهارم کرونا را بیش از پیش محتمل‌تر کرده است.
عدد و رقم‌های کرونا بعد از حدود دو ماه روند نزولی در حالی مسیر صعود را در پیش گرفته که میزان استفاده از ماسک به نصف میزان قبل کاهش یافته است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه در برخی شهرهای جنوبی کشور وضعیت نامناسبی دارد. وضعیت موارد ابتلا به ویروس کرونا بیش از 8 هزار بیمار در روز در کشور گزارش می‌شود به‌طوری که در 11 اسفند ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.
این در حالی است که هم اینک سه هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند. همچنین به گفته لاری؛ با جان باختن ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید. وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور نیز اینگونه گزارش می‌شود؛ در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/5/571028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها