وزارت جهاد کشاورزی به پیمانکاران آب بدهکار است




معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه 800 میلیارد تومان به پیمانکاران و مردم بدهکار است که به مرور تسویه می‌شود.
علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری با بیان این که این وزارتخانه برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری 800 میلیارد تومان به پیمانکاران آب و مردم بدهکار است، گفت:‌ هفتگی حدود 2 تا 3 میلیون یورو اعتبار پرداخت می‌شود که مجموع این بدهی‌ها تا پایان سال و حداکثر فروردین و اردیبهشت سال آینده پرداخت می‌شود.
اکبری این بدهی‌ها را از محل اجرای پروژه‌های آب عنوان کرد و گفت: امسال 80 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار 1150 میلیارد تومان راه‌اندازی شد و 120هزار هکتار هم در حال اجرا است.
به گفته این مسئول به رغم این که دولت باید 85درصد این پروژه‌ها را متقبل می‌شد و 15 درصد دولت پرداخت می‌کرد اما در عمل به علت محدودیت‌های اعتباری 35 درصد هزینه‌ها از سوی مردم پرداخت شد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: سازمان ملل متحد چندین برنامه و پروژه با ایران اجرا می‌کند که پروژه‌های «سیلا»و «تی سی پی» از آن جمله است. اخیراً فائو 390 هزار دلار برای مدیریت پایدار خاک در کشور در قالب پروژه تی سی پی(همکاری‌های فنی) اختصاص داده است.
اکبری تصریح کرد: در قانون بودجه 3000 میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب در سال‌ آینده پیش‌بینی شده است.وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت آب در افزایش تولیدات کشاورزی و ارتقای ضریب امنیت غذایی باید اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی همچنین از افتتاح 72 هزار هکتار پروژه آبیاری با اعتبار 1170میلیارد تومان در اسفندماه خبر داد و گفت: 3913 فقره پروژه اجرایی شده که 30 تا 35 درصد پول آن توسط مردم پرداخت شده است. اکبری همچنین از آماده بهره‌برداری بودن فاز 2 پروژه سیستان خبر داد و گفت: 14 هزار هکتار از این پروژه آماده افتتاح است و 32 هزار هکتار قبلاً به بهره‌برداری رسیده بود./فارس



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/7/571039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها