حوادث جهان




آرزو کیهان

یک روستا زیر خاکستر آتنا  

فوران آتشفشان آتنا در ایتالیا ساکنان روستای مجاور را به تکاپو برای جمع‌آوری خاکسترها انداخت.
به‌گزارش دیلی میل، تصاویر منتشر شده از فوران دوباره این آتشفشان نشان می دهد که خاکسترهای سوخته همه مناطق روستایی در اطراف آتشفشان را فرا گرفته است.
مؤسسه ژئوفیزیک ایتالیا نیز اعلام کرد که این آتشفشان بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده است و گدازه‌های آن تا ارتفاع 300 متر پراکنده شده است.
از این‌رو ساکنان منطقه هر روز مجبور به جمع‌آوری خاکسترها از پیاده روها، بالکن‌ها و خودروهایشان هستند.
 آتنا کوه آتشفشانی است در شمال شرقی جزیره سیسیل که از مرتفع‌ترین کوه‌های اروپا و ۳۳۵۰ متر ارتفاع آن از سطح دریا است. کوه آتنا که در جزیره سیسیل ایتالیا واقع شده نه تنها فعال‌ترین آتشفشان اروپا بلکه یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان محسوب می‌شود که سابقه فوران گدازه‌های مذاب از آن به ۳۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد.
به‌گفته کارشناسان این آتشفشان هر ساله بیش از ده‌ها میلیون تن گدازه و بیش از 7 میلیون تن دی اکسید کربن، آب و دی اکسید گوگرد را در هوا منتشر می‌کند.

حمله مشتری رستوران به مرد بی خانمان

مشتری رستوران «کی اف سی» هنگامیکه یک مرد بی‌خانمان از او درخواست غذا کرد با چاقو به جان گدای بی‌نوا افتاد.
به‌گزارش کرایم، این مرد بی‌خانمان که گرسنه بود برای درخواست غذا خود را به یکی از مشتریان رستوران در فلوریدا امریکا نزدیک کرد و از او خواست برایش غذا بگیرد اما هنگامیکه از مشتری جواب منفی شنید سنگی به سمت این مرد پرتاب کرد که باعث خشمگین شدن مشتری شد.
گزارش‌های پلیس نشان می دهد که «پیرسون» 27 ساله پس از این اتفاق با عصبانیت از جایش برخاست و با چاقو به جان گدای بی‌خانمان افتاد و او را بشدت زخمی کرد.
در پی این درگیری مأموران پلیس وارد عمل شده و مشتری رستوران را با قرار وثیقه 50 هزار دلاری دستگیر و گدای زخمی را به بیمارستان منتقل کردند.
متهم پس از دستگیری مدعی شد که چون مرد بی‌خانمان به سمتش سنگ پرتاب کرده برای دفاع از خود به رویش چاقو کشیده است.

حبس ابد برای قاتل 2 کودک‌

مرد تبهکار که 30 سال قبل دو کودک را ربوده و پس از تعرض به قتل رسانده بود به حبس ابد محکوم شد. به گزارش کرایم، متهم «کنت راسموسون» اهل کالیفرنیای امریکا روز گذشته به جرم تجاوز و قتل دو پسر بچه به حبس ابد محکوم شد. «جورج گاسکان» دادستان لس آنجلس در این ارتباط گفت: این مرد یک مجرم خطرناک است و دیگر کسی به خاطر آزادی این مرد نگران فرزندانش نخواهد بود. بنا بر اطلاعات پلیس کالیفرنیا متهم بر اساس شواهد به‌دست آمده از آزمایشات دی ان ای به جرم قتل دو پسر بچه در سال 1981 میلادی شناسایی و محکوم شده است. گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که متهم هر دو قربانی خود را به شیوه‌ای یکسان هنگام دوچرخه سواری ربوده و پس از تعرض به قتل رسانده است هر دو پسر بچه 7 و 8 سال سن داشته‌اند و مأموران پلیس اجسادشان را در دره‌ای در نزدیکی تپه آگورا پیدا کرده و کارآگاهان پلیس از سال 1981 میلادی به‌دنبال این قاتل بودند.‌

مار سمی در اسباب بازی یک دختر

مادر استرالیایی با دیدن یک مار کنار اسباب بازی‌های دختر کوچکش از ترس شوکه شد.
به گزارش میرر، حضور یک مار در اتاق خواب هر کودکی می‌تواند بدترین کابوس پدر و مادر باشد.
مادر استرالیایی در این ارتباط گفت: هنگام ورود به اتاق خواب دخترم یک مار قهوه‌ای رنگ را کنار کفش او در اتاق خوابش پیدا کردم گرچه در نخستین نگاه تصور کردم که این مار بند کفش دخترم است اما با حرکت حیوان وحشت زده شدم. دخترم بسیار خوش شانس بود که این مار نیشش نزده بود.
وی افزود: مار پس از حرکت خودش را از نزدیکی کفش به سمت اسباب بازی‌ها رساند اما من و همسرم موفق شدیم تا با یک ظرف پلاستیکی بزرگ این مار را گرفته و از خانه بیرون بیندازیم.
«دارن» متخصص حیوانات بومی در این باره گفت: وقتی گردن یک مار به سمت بالا و جلو حرکت می‌کند می‌تواند مهاجم و خطرناک باشد این خانواده بسیار خوش شانس بوده‌اند که بموقع متوجه این میهمان ناخوانده شده‌اند.‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/11/571057/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها