چگونه سرعت اینترنت را افزایش دهیم



اگر شما هم هنگام کار با دستگاه‌تان از کندی اینترنت گلایه دارید و گاهی هم سرعت کم و لاک پشتی آن شمارا کلافه می‌کند، به‌جای عوض کردن اپراتور و هزاران راه دیگری که ممکن است به شما پیشنهاد شود بهتر است در سیستم خود یک دستکاری کوچک انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید سرعت اینترنت خود را در یک چشم به هم زدن افزایش دهید و به کار خود برسید. به‌گزارش سایبرپلیس، یکی از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت در سیستم‌ها و دستگاه‌های شما مدیریت Cacheآن هم به ساده‌ترین شکل ممکن است. درواقع دیتای اینترنت ذخیره شده موقتی Cashes نام دارد که توسط مرورگر‌هایی چون موزیلا، فایرفاکس، کروم، اکسپلورر و... استفاده شده تا بارگزاری هر سایتی را پس از مشاهده سایتی دیگر سرعت ببخشد.  این Cashes به‌طور اتوماتیک روی کامپیوتر شما ذخیره می‌شوند. اگر چه Cashes برای افزایش بخشیدن به سرعت اینترنت شما طراحی شده‌اند، اما برخی اوقات به‌دلیل فراتر رفتن از محدوده مجاز، کندی سرعت اینترنت را به‌همراه دارند که دراین صورت باید Cashes را پاک کنید تا سرعت اینترنت سیستم شما بهبود پیدا کند. انجام این مراحل هم بسیار ساده است.
مراحل پاکسازی Cashes
اما مراحل پاکسازی Cashes برای افزایش سرعت اینترنت کدام است؟ درگام نخست مرورگر Google chrome را باز کرده و دکمه‌های CTRL+SHIFT+DELETE را فشار دهید. گام دوم: گزینه‌های Temporary Internet Files، History و Cache data را انتخاب کنید. پاکسازی تاریخچه دیتا به شما کمک کرده تا در مواجهه با حملات هکرها ایمن بمانید. پس به توصیه من تمامی آنها را پاک کنید. گام سوم: روی گزینه Delete کلیک کنید.اینک با انتخاب Delete تمامی دیتای اینترنتی موقت، تاریخچه و دیتای پنهان از کامپیوتر شما حذف شده و سرعت اینترنتتان ارتقا می‌یابد.
استفاده از Device Manager
یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت سیستم شما استفاده از Device Manager است.  گام اول: در گام نخست و قبل از هر کار دیگری باید با کلیک راست روی My computer گزینه Properties را انتخاب کنید. گام دوم: حالا نوبت به انتخاب گزینه Device manager می‌رسد.گام سوم: در گام سوم و پس از انتخاب گزینه Device manager، پنجره جدیدی پیش رویتان باز خواهد شد که در‌این قسمت باید Ports را انتخاب کنید. گام چهارم: حالا نوبت به گزینه Communications Ports می‌رسد. این گزینه را انتخاب کرده و دو بار روی آن کلیک کنید.گام پنجم: در گام پنجم هم گزینه Port Settings را انتخاب کرده و گزینه Bit per second را به حداکثر ممکن و گزینه Flow Control را نیز به Hardware تغییر دهید. حالا دیگر کار تمام شده است. تمام این پروسه و مراحل را ذخیره کنید وسپس با انتخاب گزینه Restart، سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/17/571066/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها