اخبــــار




جودو ایران رفع تعلیق شد

جودوی ایران حدود ۲۰ ماه قبل پس از اتفاقات رخ داده در مسابقات جهانی توکیو از سوی فدراسیون جهانی این رشته تعلیق شده بود. به گزارش فارس، پس از آن فدراسیون کشورمان شکایت خود را به دادگاه حکمیت ورزش ارائه کرد و جلسه‌ای در سوئیس با حضور نمایندگان ایران و فدراسیون جهانی برگزار شد و دادگاه حکمیت ورزش پس از تمدید چند باره پرونده شکایت فدراسیون جودو ایران، سرانجام رأی رفع تعلیق جودوی ایران را صادر کرد. هشتم اسفندماه ایمیل جدیدی از سوی دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون جودو ارسال شد. در متن این ایمیل این طور آمده بود که بزودی رأی نهایی اعلام خواهد شد. در نهایت دادگاه حکمیت ورزش پس از تمدید چند باره پرونده شکایت فدراسیون جودو ایران، سرانجام رأی رفع تعلیق جودوی ایران را صادر کرد.

دومی کشتی فرنگی ایران در تورنمنت اوکراین

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی در اوکراین برگزار شد و تیم کشتی فرنگی به عنوان دوم دست یافت. تیم ۹ نفره کشتی فرنگی ایران توسط علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، سجاد عباس پور و امین کاویانی نژاد در اوزان ۵۵ و ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و محمدرضا مختاری، مهدی بالی و امین میرزا زاده به مدال برنز دست یافت  و پس از گرجستان با ۱۲۵ امتیاز به عنوان دوم رسید.

برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت سیامند رحمان

مراســــم اولیــــن ســــالگرد درگذشت سیامند رحمان با حضور معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان و جمعی از مدیران استانی بر سر مزار این ورزشکار فقید برگزار شد. جمشید تقی زاده، معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: «مرحوم سیامند رحمان بارها عنوان قوی‌ترین مرد معلول جهان را به دست آورد و سال‌ها با کسب مدال طلا و رکوردشکنی‌های متعدد خود توانست دل مردم را شاد و نام ایران عزیز را سربلند کند.» سیامند رحمان قوی‌ترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، یازدهم اسفند ۱۳۹۸ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مدیرعامل شستا: پرداخت طلب ویلموتس براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود

شرکت شستا در زمان مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ۲ میلیون یورو به فدراسیون فوتبال قرض داد تا فدراسیون این مبلغ را در اختیار این مربی بلژیکی قرار دهد. پرداخت این مبلغ در ماه‌های گذشته برای فدراسیون فوتبال دردسر ساز شد و حتی به مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال هم کشیده شد. حالا محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا درباره چرایی پرداخت طلب ویلموتس به فدراسیون فوتبال اظهار کرد: «براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و ستاد مقابله با آثار تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، در راستای صیانت از منافع ملی و حفظ اعتبار ملی ایران در عرصه‌های بین‌المللی و جلوگیری از هرگونه اقدامات عقده‌گشایانه دشمنان قسم خورده کشور، مقرر شد مبلغ ۲ میلیون یورو از محل منابع صادراتی شرکت‌های زیرمجموعه شستا به‌صورت قرض برای مدت ۶ ماه در اختیار وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قرارگیرد.»

جزئیات پیشنهاد بایرن مونیخ به کریمی

در حالی که چند روز قبل معاون سابق باشگاه پرسپولیس خبر از پیشنهاد بایرن مونیخ به علی کریمی داده بود و از اوخواسته بود تا فارغ از هیاهوی انتخابات به این پیشنهاد فکر کند حالا جزئیات درخواست همکاری قهرمان اروپا مشخص شده است. گفته می‌شود بایرن مونیخ به شماره ۸ سابق خود پیشنهاد داده تا مدیریت آکادمی فوتبال خود در خلیج فارس را برعهده بگیرد، آکادمی که در شهر دوبی تأسیس خواهد شد؛ شهری که علی کریمی در آن محبوبیت ویژه‌ای دارد. باید دید کاپیتان سابق تیم ملی ایران این پیشنهاد بایرن را خواهد پذیرفت یا نه.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7579/18/571074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها